Készült: 2024.09.26.02:32:39 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

104. ülésnap (2019.12.17.),  189-192. felszólalás
Felszólalás oka Kérdés/azonnali kérdés megtárgyalása
Felszólalás ideje 4:33


Felszólalások:   185-188   189-192   193-196      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm szépen államtitkár úr válaszát. Tisztelt Országgyűlés! Ungár Péter, az LMP képviselője, kérdést kíván feltenni az innovációért és technológiáért felelős miniszternek: „Hajóra van pénz, de buszra nincs?” címmel. Ungár Péter képviselő urat illeti a szó.

UNGÁR PÉTER (LMP): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! A lakosságszám és az iparűzési adó összehasonlítását tekintve Győr Magyarország leggazdagabb megyei jogú városa. Ebből adódóan feltételezhetnénk, hogy a győri közszolgáltatások magyarországi szinten kimagaslóak lennének, és nem térnének el érdemben a pár kilométerre lévő osztrák települések közszolgáltatásait tekintve. Ennek ellenére a győri tömegközlekedés állapota Magyarországon belül is tragikus, az osztrák tömegközlekedéshez képest nézve pedig még a tragikusnál is rosszabb. Az a helyzet, hogy Győrben október hónapban több mint száz, november hónapban harminc, a decemberi adatot még nem tudjuk, de valószínűleg ott is több mint húsz járat maradt ki azért, mert egyszerűen nem képes a helyi tömegközlekedési vállalat kifizetni a buszvezetők fizetését. Az a helyzet, hogy volt új buszbeszerzés Győrben, de ezzel a buszbeszerzéssel együtt a VEKE számításai alapján a megyei jogú városok buszparkjait tekintve Győr a harmadik legöregebb buszparkkal rendelkezik. Vannak olyan buszok, amelyek még akkor álltak Győrben forgalomba, amikor Kádár János elkezdte az országlását Magyarországon.

Az a helyzet, hogy Győrben nagyon sok pénz van, ami befolyt a kasszába, és ez a nagyon sok pénz elment valahova máshova, nem a közszolgáltatásokra. Lehet, hogy ez a nagyon sok pénz elment Borkai és Rákosfalvynak a telekcsereüzletére, arra a telekcsereüzletére, ami megkárosította a győri állampolgárokat és Győr megyei jogú város költségvetését, és ez azt jelenti, hogy azok, akik asszisztáltak ahhoz, hogy ez a pénz elfolyjon és ne a győrieket illesse meg, hanem helyette az Adrián több magánjellegű cselekményt folytassanak, ez mutatja azt, hogy január végén le kell váltani a Borkai-féle győri Fideszt és Pollreisz Balázsra kell szavazni, az ellenzék közös jelöltjére. (Taps az ellenzéki padsorokban.)

ELNÖK: Tisztelt Országgyűlés! A kérdésre Schanda Tamás János államtitkár úr válaszol. Öné a szó, államtitkár úr.

SCHANDA TAMÁS JÁNOS innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Valójában örülök, hogy úgy fejezte be a kérdését, ahogy befejezte, hiszen így valójában nem egy burkolt kampányfelszólalást hallgathattunk végig, hanem egy teljesen felvállalt kampánytevékenységet. (Ungár Péter: Az Országgyűlésben vagyunk, Magyarországon ennek itt van a helye!) Hogy az Országgyűlésben kell lefolytatni egy települési polgármester-választásnak a kampányeseményeit (Ungár Péter közbeszól.  Az elnök csenget.), abban én nem vagyok egészen biztos  de akkor nézzük!Az a helyzet, ahogy ezt ön is elmondta, Győr és Győr-Moson-Sopron megye Magyarország legjelentősebb gazdasági erővel rendelkező városai, illetve megyéi közé tartozik, és a statisztikai adatokat vizsgálva kitűnik, hogy 2019 első félévében a megyében volt a legalacsonyabb a munkanélküliség, a megye foglalkoztatási rátája egyértelműen az országos átlag felett van, az itt élők bruttó átlagkeresete pedig kiemelkedik az országos adatok közül. Mindezekből közvetlenül a pénztárcájukban megmutatkozó módon profitálnak a győri családok és a győri költségvetés is.

Tisztelt Képviselő Úr! Ami az autóbuszos közlekedés fejlesztését illeti, a kormány döntése értelmében az állam 2020-2022 között az alacsony energiafogyasztású, továbbá alacsony szén-dioxid- és szennyezőanyag-kibocsátású vagy alternatív, elektromos vagy sűrítettföldgáz-meghajtással rendelkező autóbuszok beszerzését és továbbfejlesztését támogatja, 2022. január 1-jétől pedig már kizárólag az elektromos meghajtású autóbuszok beszerzéséhez fog a kormányzat támogatást biztosítani.

Megbecsüli a kormány az itt dolgozókat is. A Volánbusz Zrt. munkavállalói a kormánnyal kötött, most lejáró, 2017-19-re vonatkozó bérmegállapodásnak köszönhetően az elmúlt három évben 30 százalékos bérfejlesztésben részesültek. Köszönöm megtisztelő figyelmét. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:   185-188   189-192   193-196      Ülésnap adatai