Készült: 2024.09.20.18:13:23 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

102. ülésnap (2019.12.10.),  350-355. felszólalás
Felszólalás oka Bizottsági jelentések és az összegző módosító javaslat vitája
Felszólalás ideje 11:30


Felszólalások:   349-350   350-355   356-359      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm, Horváth László képviselő úr. Megkérdezem az előterjesztőt, kíváne felszólalni. (Jelzésre:) Jelzi, hogy nem. Tisztelt Országgyűlés! A kijelölt Népjóléti bizottság nem állított előadót. Most a képviselői felszólalások következnek a napirend szerinti időkeretekben. Kérdezem, ki kíván hozzászólni. (Senki sem jelentkezik.) Jelentkezőt nem látok. Tisztelt Országgyűlés! A vitát lezárom. Megkérdezem az előterjesztőt, kíváne élni a felszólalás lehetőségével. (Jelzésre:) Jelzi, hogy nem.

Tisztelt Országgyűlés! A határozathozatalokra a holnapi ülésnapon kerül sor.

Soron következik a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény módosításáról szóló előterjesztéshez benyújtott bizottsági jelentések és az összegző módosító javaslat vitája. A Kocsis Máté, Bánki Erik, Ovádi Péter fideszes képviselők, valamint Nacsa Lőrinc KDNP-s képviselő által benyújtott T/8040. számú előterjesztés és az ahhoz érkezett bizottsági nem önálló irományok a parlamenti informatikai hálózaton elérhetők.

Tisztelt Országgyűlés! A vitában elsőként a Törvényalkotási bizottság álláspontjának ismertetésére kerül sor, amit majd Törő Gábor fog ismertetni.

TÖRŐ GÁBOR, a Törvényalkotási bizottság előadója: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Tájékoztatom önöket, hogy a Törvényalkotási bizottság 2019. december 5-én tartott ülésén megtárgyalta a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény módosításáról szóló T/8040. számú törvényjavaslatot. Az összegző módosító javaslatot és összegző jelentést a bizottság a házszabály 46. §-a alapján 23 igen szavazattal, 5 nem ellenében, 1 tartózkodás mellett elfogadta.Tisztelt Országgyűlés! A törvényjavaslat a látvány-csapatsportágakat képviselő szövetségeknek, egyesületeknek, alapítványoknak biztosít lehetőséget beruházásra, fejlesztésre azoknak, akik az eddigi jogszabályok értelmében a szükséges önerőt nem tudták előteremteni a fejlesztéseikhez. A törvényjavaslat megteremti annak a lehetőségét, hogy az országos sportági szakszövetségek a sportági stratégiákkal összhangban végzett sportági létesítményfejlesztéseket százszázalékos támogatási intenzitás keretében valósítsák meg, emellett kimondja, hogy a tárgyieszköz-beruházást az adott tárgyieszköz-beruházásra vonatkozó első támogatási igazolás kiállítását követő évben kezdődő támogatási időszaktól számított hatodik támogatási időszak végéig kell üzembe helyezni.

Az előttünk fekvő törvényjavaslat elfogadásával további fejlesztések végrehajtására nyílik lehetőség, amely véleményem szerint mindenki számára támogatandó, ezért kérem tisztelt képviselőtársaimat, hogy támogassák a javaslatot. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)

ELNÖK: Köszönöm, Törő Gábor képviselő úr. Tisztelt Országgyűlés! Megkérdezem, az előterjesztők közül kíváne valaki felszólalni. (Senki sem jelentkezik.) Jelzést nem látok. Tisztelt Országgyűlés! Megkérdezem, a kormány részéről kíváne valaki hozzászólni. (Jelzésre:) Igen. Megadom a szót államtitkár asszonynak.

DR. SZABÓ TÜNDE, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára: Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! A T/8040. számú törvényjavaslat, ahogyan az általános vitán is elhangzott, egyrészt a tárgyieszköz-beruházás, -felújítás jogcímen jóváhagyott sportágfejlesztési programoknál a látvány-csapatsportági támogatáson felüli szükséges önerő és önrész biztosítására vonatkozó szabályokat tartalmazza, másrészt a több ütemben megvalósuló beruházások üzembe helyezésének az időbeli korlátját kívánja módosítani. Jól tudjuk, hogy a sportlétesítmények fejlesztése kiemelt jelentőségű, amely segíti és kiszolgálja a teljes sportágazatot, mint a versenyt és az utánpótlás-nevelést, amely nemcsak a hat látvány-csapatsportágon belüli, hanem közvetetten valamennyi sportágat segíti. (19.10)

Fontos megjegyeznem, hogy a látvány-csapatsportágak támogatási rendszere Európában is egyedülálló, hiszen olyan lehetőségeket nyújt a sportban élőknek, amellyel hosszú távon is páratlan lehetőségeket biztosít és értékeket közvetít.

Fontos hangsúlyozni, hogy a sport szinte valamennyi ágazatra pozitív hatást generál, így annak fejlesztése jelentősen járul hozzá ahhoz, hogy társadalmunknak, így gyermekeinknek egészséges, boldog és sikeres jövője legyen.

És nagyon fontos hangsúlyozni, hogy a sport taorendszerének segítségével újulnak meg a kis egyesületek pályái, öltözői, uszodái is, és tudják ezeket a létesítményeket egyre többen igénybe venni a verseny- és utánpótlás-nevelésben, valamint a szabadidősportban egyaránt. És érdemes ismét felidézni azokat az adatokat, amelyek szerint a hat látvány-csapatsportágban az igazolt sportolók száma 2010 óta 213 ezer főről 450 ezerre emelkedett, tehát több mint kétszeresére nőtt.

És ezúton is megerősítem, hogy a látvány-csapatsportágak támogatási rendszerének egyik fő eredménye, hogy mennyivel többen sportolnak hazánkban a rendszeres bevezetése óta, hiszen az a szám is jól igazolja ennek a pozitív hatásait, amit a hazai utánpótlás-nevelésben és a nemzetközi eredményességben is sikeresen láthatunk a sportágak tekintetében. Ez köszönhető természetesen a kiváló edzőknek, a szakembereknek, a képzési rendszereknek és az előre tervezhető, hosszú távon biztosított sportágfejlesztési programoknak. A támogatás által 2019-re az új és felújított sportlétesítmények száma meghaladja a 2500-at, amely szám is jól mutatja, hogy milyen nagy lemaradásban volt a sportinfrastruktúra helyzete, és milyen nagy szükség volt és van az új és felújított sportlétesítményekre. És hangsúlyozom, hogy itt sportpályákról, uszodákról, tornacsarnokokról, jégpályákról, öltözőkről vagy sportcsarnokokról beszélünk, amelyek a sport szinte valamennyi területét lefedik és azok érdekeit szolgálják.

És mindemellett kiemelném a sportpolitikai célrendszereit is, amelyeket kitűztünk magunk elé, amihez a tao rendszere is jelentős mértékben hozzájárul. Ehhez megfelelő sportlétesítményekre is szükség volt, hiszen kulturált, XXI. századnak megfelelő körülmények között sportolhatnak így a gyermekeink, fiataljaink és akár a felnőtt korosztály is, hiszen mindannyian emlékszünk, milyen körülmények fogadtak bennünket és a sportolóinkat is és a sportszerető közönséget is 2010 előtt.

Az eltelt időszakban sikeresen tudtuk növelni a sportolók számát, az utánpótláskorú versenyzők számát és a rendszeresen sportolók számát is. És az sem utolsó szempont, hogy nemzetközi sporteseményeket is tudunk rendezni ezekben a létesítményekben.

Szeretnék kitérni egy másik nagyon fontos kiemelt területre, a tao látványcsapatsportág-támogatási rendszerének az ellenőrzésére.

Az állami és látványcsapatsport-támogatások felhasználására vonatkozóan a közérdekű adatok az infotörvény, valamint a vonatkozó 107/2011. számú kormányrendelet értelmében a civil szervezetek honlapjain megtalálhatóak, amely mellett a sportért felelős államtitkárság és a sportági szakszövetségek folyamatosan, tételesen ellenőrzik a támogatások felhasználásának jogszerűségét és annak szakmai megalapozását.

És végezetül, az elhangzottakra való tekintettel a kormány támogatja a Törvényalkotási bizottság összegző módosító javaslatát, amely összhangot teremt a taotörvény módosításáról szóló T/8040. számú törvényjavaslat és az uniós jogból eredő kötelezettségeink között, azzal, hogy egyértelműen leszögezi, hogy a 100 százalék támogatási intenzitással fejleszteni kívánt létesítmények hasznosítói nem lehetnek a látvány-csapatsportágban tevékenykedő hivatásos sportszervezetek. A kormány egyetért azzal is, hogy az önrész elengedése vonatkozásában a 300 millió forintos értékhatár eltörlésre kerüljön, mert ezzel elsősorban a kisebb, főleg vidéki sportszervezetek alacsonyabb értékhatárú beruházásainak megvalósítását tudjuk segíteni.

Éppen ezért az elhangzottakra figyelemmel kérem tisztelt képviselőtársaimat, hogy a törvényjavaslatot a szavazás során támogatni szíveskedjenek. Köszönöm szépen. (Taps a kormányzó pártok padsoraiból.)

ELNÖK: Köszönöm, Szabó Tünde államtitkár asszony. Tájékoztatom az Országgyűlést, hogy a kijelölt Gazdasági bizottság nem állított előadót. Most a képviselői felszólalások következnek, a napirend szerinti időkeretekben. Kérem, jelezzék felszólalási szándékukat! (Nincs ilyen jelzés.) Jelzést nem látok. Tisztelt Országgyűlés! A vitát lezárom.

Megkérdezem, az előterjesztők közül kíváne valaki hozzászólni. (Jelzésre:) Igen. Megadom a szót Nacsa Lőrinc képviselő úrnak.

NACSA LŐRINC (KDNP): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Nem visszaélve az önök türelmével és nem megismételve az eddig elhangzottakat, hiszen azt gondolom, ha levesszük az aktuálpolitikai utalásokat, akkor egy nagyon értelmes általános vitát tudtunk lefolytatni erről a törvényről, amelyben sok hasznos dolgot el tudtunk mondani mind ellenzéki, mind kormányoldalról. Azt szeretném csak mondani, hogy a törvény benyújtása és a holnapi elfogadása között annak az egyeztetési folyamatnak az eredményeképpen, amely megtörtént, egy olyan eredményről tudok beszámolni, amely eltörli a 300 millió forintos értékhatárt  államtitkár asszony már utalt rá , amely egyébként ellenzéki kérés és javaslat is volt itt az általános vitában, illetve később a bizottsági szakaszban is. Éppen ezért arra kérem önöket, hogy mivel ezt az egyébként jó és előremutató javaslatot is befogadtuk, kérem, hogy holnap ezt a törvényjavaslatot támogatni szíveskedjenek. Köszönöm szépen. (Taps a kormányzó pártok padsoraiból.)




Felszólalások:   349-350   350-355   356-359      Ülésnap adatai