Készült: 2024.04.26.07:37:58 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

24. ülésnap (2018.09.24.),  49-52. felszólalás
Felszólalás oka Kérdés/azonnali kérdés megtárgyalása
Felszólalás ideje 5:08


Felszólalások:   45-48   49-52   53-56      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm szépen, Rétvári államtitkár úr. Tisztelt Országgyűlés! Simon Róbert Balázs, a Fidesz képviselője, kérdést kíván feltenni a külgazdasági és külügyminiszternek: „Számíthatnak-e Magyarország kormányának támogatásra a következő időszakban is az autóipar hazai szereplői?” címmel. Simon Róbert Balázs képviselő urat illeti a szó.

SIMON RÓBERT BALÁZS (Fidesz): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Győr város országgyűlési képviselőjeként pontosan tudom, hogy a 25 éve Győrben működő Audi Hungaria Zrt. mennyire fontos és meghatározó szereplője városunk, a nyugat-dunántúli régió és országunk gazdaságának.A vállalat az elmúlt héten ünnepelte 25 éves jubileumát, egy negyedszázados autóipari történelmet. Az Audi magyar leányvállalatának 1993-as megalapításával a négykarikás márka globális termelési hálózatának első mérföldkövét tette le. 25 éve kis motorgyárként indult a győri üzem 700 munkatárssal, 60 ezer négyzetméteren, napi 2 ezer erőforrást előállítva, amely napjainkban összességében, több mint 8 milliárd eurós beruházásokat követően, 5 millió négyzetméteren 12,5 ezernél több munkatársat foglalkoztatva 9 ezer motort és 500 járművet bocsát ki naponta. Az elmúlt negyedszázadban 33 milliónál több motor és több mint 1,1 millió autó készült Győrben.

A 25 éves jubileumi ünnepségen a kormány képviseletében Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter úr elmondta, hogy 7 százalékkal nőtt idén az első félévben az autóipari termelés értéke Magyarországon a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az autóipari termelés értéke már most elérte a 4500 milliárd forintot, míg tavaly ez egész évben 8000 milliárd forint volt. A feldolgozóipar teljesítményének közel 30 százalékát adja az autóipar, ahol jelenleg több mint 167 ezer ember dolgozik. Mint a miniszter mondta, a modernkori ipari forradalmat az autóipar vezényli, és a világ vezető autóipari vállalatai szerint Magyarországon érdemes beruházni.

A világgazdaságban zajló, a gazdaság szereplőit és a szabályozókat is komoly kihívás elé állító versenyben a siker záloga az, hogy minél több, az új ipari korszakot meghatározó beruházást vonzzunk magunkhoz. (Az elnök csenget.) Tisztelt Államtitkár Úr! Mindezek alapján kérdezem, hogy számíthatnak-e Magyarország Kormányának támogatására a következő időszakban is az autóipar hazai szereplői. Várom megtisztelő válaszát. (Taps a kormánypártok soraiban.)

ELNÖK: Köszönöm, Simon Róbert Balázs képviselő úr. Válaszadásra megadom a szót Menczer Tamás államtitkár úrnak.

MENCZER TAMÁS külgazdasági és külügyminisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Egy lépéssel korábbról indulva: 2014-ben állítottuk külpolitikánk fókuszába a külgazdaságot, a magyar külgazdasági érdekek képviseletét. Kaptunk is ezért bírálatot akkoriban, pedig ez valójában nem a klasszikus diplomáciai feladatok leértékelését jelenti, éppen ellenkezőleg: mindezek felértékelését. Pontosan tudtuk már akkor is, hogy külgazdasági sikereket csak akkor tudunk elérni, ha a klasszikus diplomáciai feladatokat hiánytalanul elvégezzük. Az eredmények és a számok nem maradtak el: a befektetési ügynökségünkön keresztül a tavalyi évben 96 beruházás, az idei év első felében már 46 beruházás érkezett Magyarországra; az összértéke annak a tavalyi 96 beruházásnak 3,5 milliárd euró, az idei első félévben pedig már elértük a 2 milliárd eurót; tavaly 17 ezer munkahelyről született döntés, idén az első félévben pedig 7 ezer új munkahely bejelentésére került sor. A tavalyi év alapján Magyarország a világon a hetedik legkedveltebb befektetési helyszín volt az amerikai multinacionális vállalat, az IBM listája alapján.

Na most, az autóipar, amit ön említett, természetesen a magyar gazdaság gerincoszlopa, az egyik legfontosabb gazdasági szektorunk: az autóipar termelési értéke, kétségtelen, tavaly elérte a 8000 milliárd forintot, az idei év első hat hónapjában pedig 7 százalékkal nőtt ez az érték is, tehát jó esélyünk van arra, hogy az idén is rekordot döntsünk az autóipar termelési értékét tekintve.

Kijelenthető tehát, hogy Magyarország európai autóipari nagyhatalom. Ez természetesen nem magától történt így, olyan környezetet kellett teremteni, az adókörnyezetre gondolok például, olyan gazdasági környezetet, amelyben megéri befektetni. Magyarországon van jelenleg Európában az egyik legkisebb személyi jövedelemadó, a legkisebb társasági adó, és a szociális hozzájárulási adó is folyamatosan csökken. Emellett, ahogyan arra ön is utalt, bevezettük a duális szakképzést Magyarországon, és ennek eredményeképpen egyre jobb munkaerővel tudjuk kiszolgálni azokat, akik idejönnek hozzánk. Az új típusú ipari forradalomban tehát igyekszünk helytállni (Az elnök csengetéssel jelzi az időkeret leteltét.), ezt mutatja, hogy a multinacionális vállalatok és azok magyarországi beszállítói is egyre többet fordítanak kutatás-fejlesztésre. Köszönöm szépen a kérdését. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:   45-48   49-52   53-56      Ülésnap adatai