Készült: 2024.05.13.05:14:07 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

47. ülésnap (2018.12.03.),  87-90. felszólalás
Felszólalás oka Kérdés/azonnali kérdés megtárgyalása
Felszólalás ideje 4:46


Felszólalások:   83-86   87-90   91-94      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm, Bodó államtitkár úr. Tisztelt Országgyűlés! Varju László, a DK képviselője, kérdést kíván feltenni az innovációért és technológiáért felelős miniszter úrnak: „A légi folyosók hatása Újpestre” címmel. Varju László képviselő urat illeti a szó.

VARJU LÁSZLÓ (DK): Köszönöm szépen. Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! Az elmúlt hónapokban ön is tapasztalhatta, hogy a képviselőket, de főként a lakosságot jelentősen aggasztja az az átszervezés, ami a repülés területén történt. Szeptemberben, amikor az első világháború befejezésének ünnepe volt, akkor a 100 éves évfordulón, Budapesten harangzúgás volt, ami emlékeztetett erre, viszont a szoboravatásnál a XIII. kerületben, ahol magam is jelen voltam, ott egy órán belül, 60 percen belül 11 gép haladt el közvetlenül ott, a fejünk felett. Újpesten és Angyalföldön egyaránt zajlik ez, miközben önök azt mondják, a korábbi válaszaiban azt mondta, hogy tulajdonképpen ezt meg kell szokni, egy nagyvárosban élünk. Én pedig azt mondom, és a lakosság, a választók azt mondják, hogy ennek hatása azért van, vagy azért van ez a helyzet, mert önök ez év nyár végén átszervezésre adtak lehetőséget, és ezt átalakították, ezért Budapest lakossága jelentős hátrányt szenved minden értelemben, sokkal koszosabb lett a város, és sokkal zajosabb is, sokkal szennyezettebb.Kérdezem államtitkár urat, hogy miért engedélyezték ezt. Ki engedélyezte az új légi folyósokat? Miért nem foglalkoztak a döntésük miatt megnövekedett zajterheléssel? Ha már így döntöttek, miért nem helyeztek ki minden érintett kerületbe mobil zajszintmérőt? Miért van az, hogy ennyire nem érdekli önöket Budapest lakossága, élete? És nyilván majd azt is a mi adónkból kell fizetni, amikor önök erre valamilyen választ találnak, pedig csak önök okozták ezt a bajt, önök hozták a bajt a fejünkre. Nem csoda, hogy Budapesten ez a hangulat ilyen módon alakult önökkel szemben. Köszönöm szépen. (Taps a DK és az MSZP padsoraiban.)

ELNÖK: Köszönöm, Varju László képviselő úr. Válaszadásra megadom a szót Cseresnyés Péter államtitkár úrnak.

CSERESNYÉS PÉTER innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Ahogyan már ön is említette, számtalanszor tájékoztatást adtam: a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér elhelyezkedéséből, futópályáinak tájolásából adódóan a légi forgalom zaja sajnos elkerülhetetlenül terheli a fővárost és a környező települések lakóterületeit. Ma már nincs akkora összefüggő lakatlan területsáv, amely fölött a repülők az emberi fül számára észrevétlenül hagyhatnák el vagy közelíthetnék meg a futópályákat. Elmondtam már azt is, kár, hogy nem figyelt akkor, hogy a 2018. augusztus 16-án életbe lépett változásokra a kötelezően alkalmazandó uniós előírások miatt volt szükség. Itt a kormánynak mérlegelési lehetősége nem volt, hiszen a rendelkezések figyelmen kívül hagyása kötelezettségszegési eljárást vont volna maga után. Persze, önről, az ellenzéki képviselőkről általában alapos okkal feltételezhető, hogy kedvükre való lenne egy újabb hazánkkal szembeni brüsszeli eljárás (Közbeszólások a DK és az MSZP soraiból), annál is inkább, hiszen az ön párttársai és szövetségesei rendszeresen Brüsszelen keresztül próbálják lejáratni Magyarországot, ezzel sok esetben az erkölcsi károkozáson túl jelentős anyagi hátrányt is okozva a magyar embereknek, a magyar polgároknak.Visszatérve a légi forgalomra: a változások bevezetését részletes vizsgálatok előzték meg, ezek alapján megállapítható, hogy a zajjal érintett területek és lakosok száma összességében csökkent, a zajszintek tekintetében pedig a rendelkezésre álló adatok szerint nincs határérték-túllépés vagy eltérés bármilyen szabálytól, előírástól. Budapesten a zajjal érintett kerületek száma is csökkent. A lakók éjszakai pihenése kapcsán pedig kijelenthető, hogy ha minden navigációs berendezés és minden futópálya korlátozás nélkül rendelkezésre áll, a mélyalvási időszakban Budapest fölött nem zajlanak le- és fölszállások. (Schmuck Erzsébet: Dehogynem! Több tíz!) Köszönöm szépen figyelmüket. (Taps a kormánypárti padsorokban.)




Felszólalások:   83-86   87-90   91-94      Ülésnap adatai