Felszólalás adatai
95. ülésnap (2019.11.20.), 213. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Bányai Gábor (Fidesz) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kétperces felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 1:53 |
Felszólalások: Előző 213 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
BÁNYAI GÁBOR (Fidesz): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Keresztes Lóránt kérdésére próbálok választ adni, hogy miből áll össze a vasútfejlesztésre szánt 1500 milliárd forintnyi, általam említett forrás. Felsorolom a képviselőtársamnak, amiről szó van: a Püspökladány-Debrecen vonal fejlesztésére, a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vonal felújítására, a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciójára, a Liszt Ferenc Repülőtérre vezető kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, a Budapest-Esztergom vonal villamosítására, a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train-vonal megépítésére, a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vonal fejlesztésére, Debrecen intermodális csomópontjának kialakítására, Székesfehérvár, Eger, Tatabánya-Bicske, Miskolc, Nyíregyháza, Kaposvár vasúti fejlesztéseire, a Szabadbattyán és Aszófő közötti vonal fejlesztésére, és közben van még a Kelenföld-Százhalombatta vonal korszerűsítésére, a Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Hatvan közötti szakasz fejlesztésére, Békéscsaba-Lőkösháza-vonal és a budapesti déli összekötő Duna-híd korszerűsítésére is sok tíz milliárd forint, illetve a legnagyobb tétel a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése. Ez az első kérdésére a válasz.
A másik a buszgyártás. Itt közben megnéztük, a Volánbusz éppen nemrég vett 300 Credót a flottájához. Mercedes-emblémával gyárt magyar fejlesztésű buszokat Debrecenben az INTER TAN-KER Kft. Gyakorlatilag elfogadta a Mercedes a minősége miatt saját buszaként is ezt a magyar fejlesztésű buszprojektet és a buszokat. Ugyanígy számtalan helyen folynak még autóbusz-fejlesztések, de maga az az óriási egykori buszgyártási iparágunk az Ikarus révén jelenleg biztos, hogy nem fog tudni talpra állni, még nincs annyi piac a környéken, ahol lehetne eladni. Viszont az említett cégek fejlesztései igenis azt támasztják alá, hogy létezik újra magyar buszgyártás. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)
(21.10)
Felszólalások: Előző 213 Következő Ülésnap adatai