Irományok előző ciklusbeli adatai

Készült: 2024.09.24.11:56:16 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

79. ülésnap (2003.06.16.), 98. felszólalás
Felszólaló Dr. Csillag István
Beosztás gazdasági és közlekedési miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 4:12


Felszólalások:  Előző  98  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. CSILLAG ISTVÁN gazdasági és közlekedési miniszter: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Két héttel ezelőtt kezdtük el azt a gyakorlatot, amelyben megpróbáljuk átvenni a hírlapírókra jellemző stílus megszoktatását, hogy néha a tények és az állítások nem baj, ha egybeesnek. Éppen ezért örülök, hogy ma újra folytathatjuk ezt a gyakorlatot, mert ellentétben a viccel, amit ön most idéz ‑ az osztogatás és fosztogatás ‑, az előző kormány első két évében 7 milliárd forintot fordítottak a turizmus fejlesztésére, ez a kormány a 2003-as költségvetésében 19 milliárd forintot irányzott elő, és ez az, amelyre ma lehet pályázni.

A második dolog, amit szeretnék mondani, szemben a tényekkel, az az, hogy a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet hosszú távú területfejlesztési koncepcióját a különböző önkormányzatok bevonásával a kormány elkészítette, és ennek keretében arról beszélhetünk, szó nincs arról, hogy a balatoni fejlesztés és a regionális tanács kevesebb forrással gazdálkodhat.

Tekintve, hogy ön is pontosan tudja, hogy a nemzeti fejlesztési terv egyik operatív programjának az élén állnak a balatoni fejlesztések, azaz ettől fogva nem csupán a nemzeti fejlesztés és a helyi adófizetők pénze használható fel, hanem más források is, következésképpen arra kell felkészülnünk, hogy több pénz áll majd rendelkezésre a turizmus és a Balaton fejlesztésére.

Ha gyorsan sorba veszem azt a nyolc állítást, amit ön mondott, akkor mindegyikről azt állapíthatom meg, hogy sajnos a hírlapi kacsa szintjét sem éri el. A MÁV Rt. a 2003. évben a déli és az északi part állomásaira 10-10 millió forintot fordít, szemben azzal a 11 millióval, amely az előző évben rendelkezésre állt.

Ha abból indulunk ki, hogy az M7-es autópálya építését halogatta volna ez a kormányzat, akkor azt kell mondanunk, hogy 2003-ban három helyen épül az M7-es autópálya. És egy világrekordot állítottunk be: először fordul elő, hogy a közbeszerzési törvényt alkalmazza a Magyar Köztársaság kormánya, szemben az önök gyakorlatával, ami persze éppen a közbeszerzés-kerülést szolgálta.

Ami a 71-es főút útvonalára vonatkozik: a Balaton­akarattyát, Balatonfűzfőt elkerülő új út nyomvonalának a kiépítése a jövő évben kezdődik; ez az M8-as autóút részét képezi. Azaz ez az állítása sem igaz.

A keszthely-hévízi elkerülő út sokat vitatott nyomvonala tekintetében sikerül kompromisszumos megállapodásra juttatni az érintetteket, következésképpen elkészülhetnek ezen az alapon az engedélyezési tervek. Ha jól számolok, az eddigi állításaihoz képest ez pillanatnyilag az öt-nulladik állítás, amely a tényekkel nem áll rokonságban.

A Balaton medrének a kotrására vonatkozóan folytatódik az 1068/1996-os kormányhatározat végrehajtása. A keszthelyi öböl kotrására ebben az évben 172 millió áll rendelkezésre, és a strandkotrások elvégzése érdekében az önkormányzatok, a strandüzemeltetők pedig a bekerülési költség 70 százalékáig pályázhatnak a központi alapokból. Tehát úgy tűnik, ez is nullára végződik az eredmény tekintetében.

A vendéglátók nagyobb szja-mentességet élveznek az idén. A sármelléki repülőtér pedig ‑ hasonlóan a debrecenihez ‑ számíthat arra, hogy a Budapest Airport leszerelt, használható és működőképes berendezéseit igénybe veheti. Tehát ez is a támogatási módnak egy bizonyos válfaja.

Összefoglalóan azt szeretném mondani, hogy mi a Balaton idegenforgalmát úgy szeretnénk fejleszteni, hogy minél többen jöjjenek vissza törzsvendégek, ezért például az üdülési csekk forgalmát emeltük.

Kérem a válaszom elfogadását. Köszönöm szépen. (Taps az MSZP soraiból.)

 




Felszólalások:  Előző  98  Következő    Ülésnap adatai