Készült: 2024.05.16.10:46:32 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

274. ülésnap (2013.05.06.), 370. felszólalás
Felszólaló Balázs József (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:36


Felszólalások:  Előző  370  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BALÁZS JÓZSEF (Fidesz): Köszönöm a szót. Tisztelt Képviselőtársaim! Néhány hónapja a választókerületemben, a Mátrában élőket sújtó komoly nehézségeket tálaltam az ország és a tisztelt Ház nyilvánossága elé. Arról kellett szólnom, hogy a mátrai sícentrumokban több alkalommal álltak le a síliftek, a szolgáltatások kieséséből és a berendezések tönkremeneteléből származó károk meghaladták a több tízmillió forintot. A legnagyobb mátrai szálláshelyek is megszenvedték a szolgáltatás kimaradását mind presztízsben, mind gazdasági értelemben, hiszen vendégek mentek haza, akiket természetesen kárpótolni illett a szállodáknak. És miután a Bükkről, a Bakonyról nem nagyon hallottunk ilyen hasonlóan botrányos híreket, sejthető volt, hogy Gyöngyös és környékén elmaradásban lehet az elektromos hálózat korszerűsítése az ország egyéb hegyvidékeihez képest. Pedig máshol is esett hó, dőltek a fák, amire először hivatkozott az Émász. Onnan indultunk ugyanis, hogy öt centi hó szerintük vis maior helyzetnek számít. Ugyanakkor csak az egyik érintett új szállodát, a Hotel Ózon Residence-t alapul véve 16 millió forint volt az az összeg, amelyet az áramszolgáltató hálózatfejlesztés címén beszedett, de a sípark is mintegy 13 millió forintot fizetett, nem beszélve az éves egyéb karbantartási díjakról. Ha a panaszokat összegezzük, úgy tűnt, hogy a Mátrában a szolgáltatók nem azt kapják a pénzükért, amit elvárhattak, precíz, korrekt szolgáltatást. Lényegében minden szereplő egybehangzóan kérte tőlem a gyors segítséget.

Az energiahivatal a felszólalás hatására vizsgálatot indított az ügyben, Fónagy János államtitkár úr hatékony közbenjárására. Közben Mátraszentimrén, Magyarország legmagasabb lakott településén egy asztalhoz sikerült ültetni a térség turisztikai, önkormányzati szereplőit az Émász, az áramszolgáltató vezető szakembereivel. Az áramszolgáltató cég illetékesei a kezdeti, rutinszerű, felettébb néhol barátságtalan kijelentései után rövid időn belül sikerült meggyőzni őket a problémák valós mélységéről. Áram nélkül ugyanis a Mátra jelentős részében nincs színvonalas vendéglátás, kiszámíthatatlanná válik a rendezvényszervezés, az ott élők számára nincs telefon, fűtés, tehát ez nem mondható XXI. századi életminőségnek.

Ahogy felolvadt a fagyos hangulat, a nagyvállalat is mindinkább partnerként kezdett viselkedni. A legutóbbi levelezésünk már több eredményről több pozitívumot is tartalmazott. Nemrég levélben adtak hírt a fejlesztések állásáról, erről szeretnék itt röviden tájékoztatást adni. A dokumentumban leírtak szerint cég már megkezdte mindazon ígéreteinek a megvalósítását, amelyet a februári szakmai egyeztetésen felvállaltak. A szolgáltatás gyorsabb helyreállítása érdekében automatizált kapcsolódó készülékek beépítését tervezik, a megbízhatóbb ellátáshoz költségesebb, de üzembiztosabb kábelhálózati állomás telepítését választották, ahol a kapcsolóberendezések a földbe telepített transzformátorállomásban lesznek elhelyezve. A munka a kábelhálózatok lefektetésével jár, ami a hatályos törvényi előírások alapján új vezetékjogi eljárást von maga után, ennek időigénye mintegy 6-8 hónap, és a tényleges megvalósítás 2013 végére várható. Külön üdvözlendő, hogy a vezetékre veszélyes fák, gallyak eltávolítása érdekében az idejében esedékes munkákat kimondottan a mátrai térségre koncentrálják.

A munkák pénzügyi forrása is rendelkezésre áll, már elindultak a felmérő bejárások a munkát elnyert vállalkozók bevonásával. Május második felében veszik fel a kapcsolatot az erdészetekkel, az erdőtulajdonosokkal a szükséges engedélyek beszerzése érdekében.

A nagyfogyasztók részére az üzemzavarokról, illetve azok várható elhárítási idejéről történő tájékoztatás készen áll, és készen állnak egyedi üzemviteli szerződések megkötésére a nagyfogyasztókkal. A lakosság számára az áramszünetek esetére tájékoztató anyagot is összeállítottak.

Úgy gondolom, hogy az áramszolgáltató a kezdeti, ha szabad így fogalmaznom, rugalmatlan nyilatkozatai után ma már végre a cég képviselői is elismerték, hogy a többmilliárdos mátrai turisztikai fejlesztések sikeréhez és annak működtetéséhez, az ott élő emberek életminőségének a biztosításához elengedhetetlenül fontos a térség magas színvonalú elektromos infrastruktúrája.

Tisztelt Képviselőtársaim! Én azt gondolom, örvendetes, hogy egy áramszolgáltató együttműködik az érdemi megoldásokban, és gondolkodik a térségben élők, vállalkozók ellátásbiztonságáért.

Köszönöm szépen. (Szórványos taps a kormánypártok soraiból.)




Felszólalások:  Előző  370  Következő    Ülésnap adatai