Készült: 2024.05.12.17:30:33 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

149. ülésnap (2000.06.15.), 102. felszólalás
Felszólaló Bajor Tibor (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:04


Felszólalások:  Előző  102  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BAJOR TIBOR (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr. Horváth Béla úr kezdte az erdélyi körhálózattal és azzal, hogyan kapcsolódik a magyar közúti fejlesztésekhez. Szeretném felhívni rá a figyelmet, hogy a magyarországi közúti, vízi és vasúti hálózat kialakulása az Osztrák-Magyar Monarchia idejére tehető, és a trianoni szerződések után a körhálózatok kiépítésére semmiféle kísérlet nem történt. Ebből következik az, hogy ha bármiféle fejlesztés történik, akkor mindig a régi hálózatra csatlakozunk rá.

Az M3-as továbbépítésével kapcsolatban elkezdtem mondani, hogy itt egy verseny folyik; verseny folyik Magyarország és Szlovákia között. Ausztria - főleg Felső-Ausztria - gazdasági érdekei ahhoz fűződnek, hogy a Bécs-Pozsony-Kassa-Ungvár vonal erősödjön meg. Ehhez ők gazdasági és egyéb segítséget is adnak. Amennyiben itt továbbra is csak a vita folyik, és csak szavakban építjük az autópályát, akkor erről le fogunk maradni, és az úgynevezett tranzitország szerepünk háttérbe fog szorulni.

Katona Kálmán, exminiszter úrnak, aki a vízi problémák megoldásában igencsak jeleskedett, a hírek szerint azért kellett távoznia, mert az M3-as autópálya építésével kapcsolatban Simicska úr terveit nem akarta akceptálni, és nem akarta elfogadni. Talán jó lenne megtudni, hogy mi volt ebben az a szörnyű, ami miatt nem tette. Tartok tőle, hogy ismét olyan pénzügyi konstrukció került előtérbe, ami nem igazán segítette volna ennek az autópályának az építését.

Még egyszer mondom: jó lenne ezt az autópálya-építést meggyorsítani, mert lemaradunk. Ha az EU nem támogatja az autópálya-építéseinket, hanem a vasúti fejlesztéseket segíti, akkor az EU segítségével a nemzetközi fő- és a magyar mellékvonalakat kell rendbe tenni, ami csatlakozik a közúti hálózathoz, mert a kettő együtt szervesen képezi a magyar szállítási rendszert. Ha bármelyik elromlik vagy nem épül rendesen, abból csak gond van.

 




Felszólalások:  Előző  102  Következő    Ülésnap adatai