Felszólalás adatai
61. ülésnap (2010.12.20.), 184. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Koncz Ferenc (Fidesz) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 2:02 |
Felszólalások: Előző 184 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
KONCZ FERENC (Fidesz): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Miniszter Úr! A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. 2010. november 24-én kiadott sajtóközleménye szerint előkészítés alatt áll a 37-es út korszerűsítése.
A sajtóközlemény szerint a 37-es főúton a 38-as számú főútig 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek számára is járhatóvá teszik az útpályát, és helyenként előzési sávokat is kiépítenek, valamint a csomópontok korszerűsítése mellett néhány csomópont megszüntetését is tervezik, ennek kapcsán párhuzamos összekötő utak építésére, valamint a csomópontok és a meglévő hidak, átereszek szükség szerinti átépítésére is szükség lesz, valamint kerékpárutak kialakítását is tervezik.
Borsod-Abaúj-Zemplén megye és különösen Zemplén polgárai évek óta várják már ennek az útnak a korszerűsítését és négysávúsítását. Bár Miskolctól a gesztelyi elágazásig 2007-ben átadásra került a 37-es főút kétszer kétsávos szakasza 8,4 kilométer hosszon, azonban az út további részén is ugyanilyen jelentős a forgalom, emiatt balesetveszélyesnek is számít. A Magyar Közút Zrt. forgalomszámlálása alapján az évi átlagos napi forgalom a felújításra tervezett szakaszon jóval meghaladja a 8300 járművet.
Kérdezem tehát, hogy milyen hosszúságban terveznek előzési sávokat építeni. Előreláthatólag mely csomópontok kerülnek megszüntetésre?
(16.50)
Hol épülhetnek összekötő utak, továbbá kerékpárutak? Mikorra várható a kivitelezés kezdete, valamint az átadás tervezett időpontja?
Várom az államtitkár úr megtisztelő válaszát.
Felszólalások: Előző 184 Következő Ülésnap adatai