Készült: 2024.05.15.11:17:38 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

260. ülésnap (2017.11.20.), 62. felszólalás
Felszólaló Dr. Rétvári Bence (KDNP)
Beosztás Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:15


Felszólalások:  Előző  62  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. RÉTVÁRI BENCE, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára: Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Ház! A mi minősítésünket, képviselő úr, mint parlamenti képviselőkét a választók végzik el, tehát mindenféle fricskák természetesen az ön részéről jöhetnek, de ettől függetlenül a választók fogják elmondani, hogy ki és hogyan kerül be a parlamentbe, ki kormányoz, és ki van ellenzékben.

Ami a különböző iskolai zöldprogramokat illeti, tisztelt képviselő úr, ezekben nagyon sok innovációt sikerült az elmúlt időszakban megtennünk.

(12.30)

Nyilván ez a Nemzeti alaptanterv fontos része, a kerettanterveknek szintén részét jelenti.

Az iskolai tanórai kereteket is meghaladó új kezdeményezést indítottunk el immáron harmadik éve, ezek az úgynevezett fenntarthatósági témahetek. Ezeknek pontosan az a lényege, hogy álljanak fel a diákok a hétköznapi iskolai padokból, ne azokban a padokban, azokban a székekben üljenek, hanem mozduljanak ki, és a fenntarthatóságról, a környezetvédelemről sokkal mélyebb ismereteket, tapasztalatokat szerezzenek, gondoljanak jobban bele, érintse meg őket érzelmileg is ez a kérdés, és sokkal könnyebb, ha nem tankönyvekből kell hogy valami érzelmileg megérintse őket, hanem egy ilyen témahét során. Ebben számtalan tematikus óratervünk van, mintaprojektek vannak, amelyek révén új, innovatív pedagógiai módszerekkel sikerül a diákok ilyesfajta érdeklődését felkelteni.

Emellett fontos a fogyasztói tudatosságra nevelő iskola, amely szintén a fenntarthatósággal foglalkozik, a fenntarthatósági kupa nevezetű verseny, amelyhez egyre több iskola csatlakozik, a zöldóvoda- és ökoiskola-programok egyre kiterjedtebbek, amelyek szintén a diákok környezettudatosságát hivatottak elmélyíteni, 38 helyszínen 500 pedagógussal, 385 óvodapedagógussal, 387 tanítóval, tanárral voltak a továbbképzések, 700 új intézmény csatlakozott. Ma már 601 ökoiskola és 372 örökös ökoiskola van Magyarországon.

Az „Égig érő tanterem” projekttel kifejezetten a környezeti nevelést, az erdei iskolákban való tanulmányokat próbáljuk támogatni. Ezeknek is 90 százalékos támogatási lehetőségei is vannak. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) Úgyhogy még sok-sok más területen is próbáljuk a fenntartható nevelést népszerűsíteni.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokban.)




Felszólalások:  Előző  62  Következő    Ülésnap adatai