Készült: 2024.05.30.09:13:31 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

241. ülésnap (2012.11.26.), 215. felszólalás
Felszólaló Dr. Szűcs Lajos (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 3:38


Felszólalások:  Előző  215  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. SZŰCS LAJOS (Fidesz): Mélyen tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! A zárószavazás előtti vitában azért az a régi testnevelési egyetemi anekdota jutott eszembe, amikor egymást túllicitálva a dolgozatírók azt mondták, hogy már az amőbák is pingpongoztak, már az amőbák is. A Jobbik és az LMP is egyedüliként próbálja meg magát belehelyezni ebbe a történetbe, az MSZP kicsit más utat választott, de nézzük meg, ténylegesen mi is a helyzet, hiszen a törvényjavaslat több, tárgyát tekintve egymással összefüggő szabályozási területre vonatkozik valóban.

Egyrészt rendelkezik egyes fővárosi kerületi ingatlanoknak és a fővárosi kerületi önkormányzatok tulajdonában levő kikötőhelyeknek a fővárosi önkormányzat részére történő átadásáról az egységes városkép kialakítása és a közlekedés fejlesztése érdekében. Az ingatlanok tervezett átadási időpontja a javaslat szerint 2013. január 1-je, tekintettel arra, hogy a Duna kiemelt helyet tölt be az ország életében, és Budapest számára is fontos, hogy a főváros közigazgatási területén belül a Duna partvonalával közvetlenül érintkező budai és pesti alsó rakparton lévő, önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok egységes szempontok alapján kerüljenek hasznosításra, fejlesztésre.

A törvényjavaslat kiegészíti továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényt, a közös önkormányzati hivatalokra vonatkozó rendelkezések 2013. január 1-jei hatálybalépéséhez szükséges átmeneti szabályokkal. A fent hivatkozott törvény azt írja elő, hogy a közös önkormányzati hivatalok alakítására kötelezett önkormányzatok 2013. január 1-jét követő 60 napon belül kötelesek az önkormányzati hivatalokat megalakítani. Elengedhetetlen azonban, hogy ezen 60 napos átmeneti időszak alatt is biztosítva legyen a hivatalok hivatali teendőinek ellátása, ezért a javaslat lehetővé teszi, hogy a közös önkormányzati hivatal megalakulásáig a polgármesteri hivatalok, illetve a körjegyzőségek tovább működjenek.

A javaslat rugalmas megoldásként lehetővé teszi továbbá, hogy a megszűnő körjegyzőség, polgármesteri hivatal körjegyzőjét, jegyzőjét vagy aljegyzőjét pályázati kiírás nélkül jegyzőként vagy aljegyzőként foglalkoztassák tovább azon közös önkormányzati hivatalnál, amely létrehozásában a megszűnő önálló polgármesteri hivatal, körjegyzőséget működtető település részt vesz.

Költséghatékonysági és gazdasági szempontokra való hivatkozással a javaslat az aljegyző kinevezésére vonatkozó szabályokat is módosítani kívánja. Ennek alapján a 10 ezer főnél kevesebb lakosú települések önkormányzatánál és a 10 ezer főnél kevesebb együttes lakosságszámú települések közös önkormányzati hivatalánál csupán lehetőség, míg más önkormányzatok esetében továbbra is kötelező marad az aljegyző kinevezése.

Tekintettel arra, hogy a főváros területén lévő közutak, járdaszegélyek kialakítása és fenntartása a főváros egészét érintő helyi közügy, a javaslat alapján a Fővárosi Önkormányzat felhatalmazást kap, hogy a járdaszegély egységes kialakításának követelményeit rendeletben állapítsa meg.

Végül pedig a javaslat a végrehajtási rendeletek kidolgozása során felmerült kérdések rendezése érdekében módosítja a kéményseprő-ipari közszolgáltatásokról szóló 2012. évi XC. törvényt.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  215  Következő    Ülésnap adatai