Készült: 2024.04.29.18:40:40 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

180. ülésnap (2008.11.24.), 74. felszólalás
Felszólaló Puch László (MSZP)
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:20


Felszólalások:  Előző  74  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársam! Azt gondolom, amit ön mond a 471-es úttal kapcsolatosan, abban ténylegesen igaza van, az egy baleseti kockázatot magában hordozó út, és a felújítása is - azt gondolom - minden szempontból indokolt, de sok száz ilyen út van még ma Magyarországon, aminek ugyanezek a problémái.

De az ön konkrét kérdésére, a versenyképességet és mindent összevetve, hogy ez oldja meg a térség fejlődését, szeretném megmondani, és itt a térkép is nálam, hogy a térségben milyen utak épültek az elmúlt időszakban. Azt gondolom, ha ezt hátrányos helyzetnek lehet minősíteni, akkor hát kérem, ezt gondolja meg ön is. Az M3-as autópálya, a 35-ös, Debrecen; a 4-es felújítás, és gyakorlatilag a 471-esen is több szakaszon - és elsősorban a nagyon erősen baleseti kockázattal terhelt szakaszokon - vannak különböző biztonságtechnikai felújítások. Ilyenek: a szalagkorlát cseréje, kivilágítások, jelzőlámpás csomópont építése - ami jelenleg is zajlik, december 4-e az átadási határidő -, és több helyen az ívek és kanyarok kibővítése, hogy lehetőség legyen a biztonságosabb útvezetésre.

Csak annyit szeretnék mondani, hogy jelenleg Hajdú-Bihar megyében 190 kilométer főút felújítása fejeződött be. Azt gondolom, a Hajdú-Bihar megyére fordított közel 9 milliárd forintos - ami erre a célra került felhasználásra - és ugyanúgy, Szabolcs-Szatmár-Beregben, ami a térséghez ezzel az útszakasszal együtt hozzátartozik, mintegy 11 milliárd forintos felújítás valósult meg ezekben a szakaszokban, és ezek csak a főutak, és nem az autópálya és az autópálya-bevezető szakaszok. Jelenleg is gyakorlatilag 5 kilométeres útszakaszon folyik a 471-es felújítása.

Természetesen azt gondolom, hogy amit ön mond, érdemes megnézni, hogy milyen forrásból lehet végleges megoldásokat találni a 471-es útra, de a demonstrációval való fenyegetettség... (Jelzésre:) Azt gondolom, majd a következő kiegészítésben elmondom, mert ön egyébként azt állította, mindegy, ma milyen választ kap: úgyis demonstrálunk.




Felszólalások:  Előző  74  Következő    Ülésnap adatai