Felszólalás adatai
217. ülésnap (2001.06.19.), 131. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Manninger Jenő |
Beosztás | közlekedési és vízügyi minisztériumi politikai államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 1:30 |
Felszólalások: Előző 131 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
MANNINGER JENŐ közlekedési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Valóban, ahogy ön mondta, az M5-ös autópálya koncessziós építése az előző időszakban keletkezett, az autópálya sorsával kapcsolatos döntés sajnos nem a jelenlegi kormány kezében van. Korlátozza a mozgásteret az építésre, üzemeltetésre és fenntartásra vonatkozóan 1995-ben jóváhagyott, jelenleg érvényben lévő koncessziós szerződés, amelyről elmondhatjuk, hogy rossz szerződés, legalábbis az igénybe vevők és az állam szempontjából. A koncessziós társaságnak 2003 végéig kizárólagos joga van a továbbépítésre, és hatáskörébe tartozik az útdíj meghatározása is. Hozzá kell tennem, hogy a mostani útdíj jelentős állami hozzájárulás mellett kerül ennyibe, a '95-ben aláírt szerződés értelmében évente több milliárdot fizet az állam azért, hogy a társaság veszteségeit fedezze.
Ami pedig a továbbépítést illeti: az AKA Rt. eddigi ajánlatai szerint a Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakaszt a jelenlegihez hasonló finanszírozási és díjszedési konstrukcióban kívánná megvalósítani, vagyis a jelenlegi díjak mellett, a matricás rendszert nem javasolták bevezetni. Ezt azonban mi nyilván nem tudjuk elfogadni, de készen állunk a tárgyalásokra, ahol valóban egy jobb rendszerrel az autópálya is használható lehet. (Taps a kormánypárti oldalon.)
Felszólalások: Előző 131 Következő Ülésnap adatai