Készült: 2024.09.23.03:16:57 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

263. ülésnap (2005.11.08.), 188. felszólalás
Felszólaló Tóth Sándor (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:02


Felszólalások:  Előző  188  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

TÓTH SÁNDOR (MSZP): Köszönöm a szót, elnök asszony. Én még Arnóth Sándor előtt jelentkeztem hozzászólásra. Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztázzuk már, én végiglapoztam itt ezt a törvényt, egyetlen szó nincs benne a MÁV-ról. A vasútról van szó! Önök nagyon sokan itt a MÁV-ról beszélnek és a MÁV problémáiról. A MÁV vasúti jelentését én ajánlom figyelmükbe, a MÁV valódi helyzete ebben le van írva, de ez a törvény a vasútról szól, a vasút lehetőségeiről. Mindenki elismeri azt, hogy forrásokat kell bevonni. Egy lehetőség ez a törvény.

(16.00)

Törvényi keretek között kell szabályozni vagy lehetőséget biztosítani a több mint 1900 milliárd forintra tehető elmaradt forrásra, amire szükség van. Vagy arra, hogy a vasúti járműpark állapota legalább tíz évvel fiatalabb legyen, mert legalább ennyivel le vagyunk maradva a környező országok átlagától. Ehhez a feltételeket kell megteremteni.

Tulajdonképpen most a szervezeti tevékenység helyett egy tevékenység-központú szabályozás jön be, amikor létrehozzák az infrastruktúra-üzemeltető tevékenységet, maga a pályahálózat - az államtitkár úr is elmondta - folyamatosan és tartósan állami tulajdonban marad, és a tevékenység-központú szabályozást vezetik be, úgymint személyszállítást, árufuvarozást és vontatási szolgáltatást. Tiszta vizet kell önteni a pohárba!

Ez nem a MÁV-ról, hanem a vasútról szól, hogy hogyan lehet azoknak a kihívásoknak megfelelni és azokra felkészülni, ami egyébként előttünk áll, hiszen az Unió liberalizálja a teljes teherfuvarozási piacát. Vagy azt akarjuk, hogy Szlovákián keresztül bonyolódjon a keleti árufuvarozás teljes volumene, vagy mi is részt akarunk venni ebben. És ehhez ezt a törvényt meg kell alkotni, és felkészülési időt kell biztosítani azoknak a szervezeteknek, amelyek ebben részt kívánnak venni. Ez a törvény erről szól, nem a MÁV-ról.




Felszólalások:  Előző  188  Következő    Ülésnap adatai