Felszólalás adatai
263. ülésnap (2005.11.08.), 188. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Tóth Sándor (MSZP) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kétperces felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 2:02 |
Felszólalások: Előző 188 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
TÓTH SÁNDOR (MSZP): Köszönöm a szót, elnök asszony. Én még Arnóth Sándor előtt jelentkeztem hozzászólásra. Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztázzuk már, én végiglapoztam itt ezt a törvényt, egyetlen szó nincs benne a MÁV-ról. A vasútról van szó! Önök nagyon sokan itt a MÁV-ról beszélnek és a MÁV problémáiról. A MÁV vasúti jelentését én ajánlom figyelmükbe, a MÁV valódi helyzete ebben le van írva, de ez a törvény a vasútról szól, a vasút lehetőségeiről. Mindenki elismeri azt, hogy forrásokat kell bevonni. Egy lehetőség ez a törvény.
(16.00)
Törvényi keretek között kell szabályozni vagy lehetőséget biztosítani a több mint 1900 milliárd forintra tehető elmaradt forrásra, amire szükség van. Vagy arra, hogy a vasúti járműpark állapota legalább tíz évvel fiatalabb legyen, mert legalább ennyivel le vagyunk maradva a környező országok átlagától. Ehhez a feltételeket kell megteremteni.
Tulajdonképpen most a szervezeti tevékenység helyett egy tevékenység-központú szabályozás jön be, amikor létrehozzák az infrastruktúra-üzemeltető tevékenységet, maga a pályahálózat - az államtitkár úr is elmondta - folyamatosan és tartósan állami tulajdonban marad, és a tevékenység-központú szabályozást vezetik be, úgymint személyszállítást, árufuvarozást és vontatási szolgáltatást. Tiszta vizet kell önteni a pohárba!
Ez nem a MÁV-ról, hanem a vasútról szól, hogy hogyan lehet azoknak a kihívásoknak megfelelni és azokra felkészülni, ami egyébként előttünk áll, hiszen az Unió liberalizálja a teljes teherfuvarozási piacát. Vagy azt akarjuk, hogy Szlovákián keresztül bonyolódjon a keleti árufuvarozás teljes volumene, vagy mi is részt akarunk venni ebben. És ehhez ezt a törvényt meg kell alkotni, és felkészülési időt kell biztosítani azoknak a szervezeteknek, amelyek ebben részt kívánnak venni. Ez a törvény erről szól, nem a MÁV-ról.
Felszólalások: Előző 188 Következő Ülésnap adatai