Készült: 2020.06.05.01:29:37 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

198. ülésnap (2009.03.23.), 190. felszólalás
Felszólaló Puch László (MSZP)
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:21


Felszólalások:  Előző  190  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Tisztelt Képviselő Úr! Én úgy gondolom, hogy ön teljesen logikusan Szekszárd érdekében próbál szót emelni, de itt azért van egy-két dolog, ami a figyelmét vagy elkerülte, vagy nem egészen egyformán értjük a válaszokat. Az előző válaszban is, a mostani helyzethez is természetesen szeretném elmondani önnek, hogy mindent lehet és annak az ellenkezőjét is. Valakinek ezt a számlát állnia kell, és természetesen a MÁV Start, amennyiben az üzleti érdekeinek megfelelően történik, akkor mindent megtesz, és ha az utasszámlálás azt bizonyítja, hogy valóban érdemes beállítani, akkor meg fog történni a beállítás.

(17.00)

Egyébként meg jelenleg az a helyzet, hogy négy órával volt egy közvetlen vonat Szekszárd és Budapest között, most ezt az utat az átszállásokkal együtt is rövidebb idő alatt lehet megtenni. Úgy gondolom, ez a menetrendben szerepel, ezért pillanatnyilag ma csak vizsgálni vagyunk képesek azt, hogy lehetséges-e a visszaállítása vagy sem, és akkor melyik, milyen megoldások jöhetnek szóba. Azért menet közben van egy szerencsés fejlesztése a térségnek, ez az M6-os autópálya, ami további utasok elvonását fogja feltételezni.

Csak összegzésül hadd mondjam a számokat: a 150 millió utasból ma már csak 140 millió van, közel 10 millióval csökkent az éves utasforgalom. Lehet mondani persze, hogy ez azért is van, mert nagyon rosszak a menetrendek; természetesen azt is lehet mondani, hogy nagyon koszosak a vonatok. Sok mindent lehet mondani, de egy biztos: a közlekedés jelentősen átterelődik a közútra, aminek persze én sem örülök, hisz jobb volna vasúti közlekedéssel megoldani ezeket a problémákat.

Ön szólt a sebességhatárokról is. Úgy gondolom, ebben a kollégáim nem sokat tévednek, amikor leírják a felkészítőben, ami azt jelenti, hogy Szekszárdtól Rétszilasig a pálya állapota 100 kilométeres sebességet tesz lehetővé, és a jelenlegi bebiztosító berendezések ezt természetesen 80 kilométer/óra sebességre korlátozzák; úgy gondolom, ez akkor így pontos. A Bátaszék-Szekszárd közötti vonalszakaszon a mozdony 20 kilométer/órával közlekedik; úgy gondolom, így nem vagyunk képesek versenyképes helyzetet teremteni a közúti közlekedéssel.

Kérem, értse meg, annak a lehetősége, hogy én ezt megígérjem, minimális.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  190  Következő    Ülésnap adatai