Felszólalás adatai
198. ülésnap (2009.03.23.), 190. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Puch László (MSZP) |
Beosztás | közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 2:21 |
Felszólalások: Előző 190 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Tisztelt Képviselő Úr! Én úgy gondolom, hogy ön teljesen logikusan Szekszárd érdekében próbál szót emelni, de itt azért van egy-két dolog, ami a figyelmét vagy elkerülte, vagy nem egészen egyformán értjük a válaszokat. Az előző válaszban is, a mostani helyzethez is természetesen szeretném elmondani önnek, hogy mindent lehet és annak az ellenkezőjét is. Valakinek ezt a számlát állnia kell, és természetesen a MÁV Start, amennyiben az üzleti érdekeinek megfelelően történik, akkor mindent megtesz, és ha az utasszámlálás azt bizonyítja, hogy valóban érdemes beállítani, akkor meg fog történni a beállítás.
(17.00)
Egyébként meg jelenleg az a helyzet, hogy négy órával volt egy közvetlen vonat Szekszárd és Budapest között, most ezt az utat az átszállásokkal együtt is rövidebb idő alatt lehet megtenni. Úgy gondolom, ez a menetrendben szerepel, ezért pillanatnyilag ma csak vizsgálni vagyunk képesek azt, hogy lehetséges-e a visszaállítása vagy sem, és akkor melyik, milyen megoldások jöhetnek szóba. Azért menet közben van egy szerencsés fejlesztése a térségnek, ez az M6-os autópálya, ami további utasok elvonását fogja feltételezni.
Csak összegzésül hadd mondjam a számokat: a 150 millió utasból ma már csak 140 millió van, közel 10 millióval csökkent az éves utasforgalom. Lehet mondani persze, hogy ez azért is van, mert nagyon rosszak a menetrendek; természetesen azt is lehet mondani, hogy nagyon koszosak a vonatok. Sok mindent lehet mondani, de egy biztos: a közlekedés jelentősen átterelődik a közútra, aminek persze én sem örülök, hisz jobb volna vasúti közlekedéssel megoldani ezeket a problémákat.
Ön szólt a sebességhatárokról is. Úgy gondolom, ebben a kollégáim nem sokat tévednek, amikor leírják a felkészítőben, ami azt jelenti, hogy Szekszárdtól Rétszilasig a pálya állapota 100 kilométeres sebességet tesz lehetővé, és a jelenlegi bebiztosító berendezések ezt természetesen 80 kilométer/óra sebességre korlátozzák; úgy gondolom, ez akkor így pontos. A Bátaszék-Szekszárd közötti vonalszakaszon a mozdony 20 kilométer/órával közlekedik; úgy gondolom, így nem vagyunk képesek versenyképes helyzetet teremteni a közúti közlekedéssel.
Kérem, értse meg, annak a lehetősége, hogy én ezt megígérjem, minimális.
Köszönöm szépen.
Felszólalások: Előző 190 Következő Ülésnap adatai