Készült: 2024.05.21.13:08:21 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

225. ülésnap (2005.05.17.), 43. felszólalás
Felszólaló Dr. Tompa Sándor (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:51


Felszólalások:  Előző  43  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. TOMPA SÁNDOR (MSZP): Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Államtitkár Úr! A Medgyessy-Gyurcsány-kormány idején épülnek az utak, és ez időnként kellemetlenségekkel jár a közlekedők vagy adott esetben a kijelölt elterelő utak mentén lakók számára is. (Derültség és közbeszólások az ellenzéki padsorokban.) Az elmúlt évben indult a 35-ös számú főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítő rekonstrukciója ISPA-forrásokból, amelynek során a nyékládházi vasúti felüljáró teljes elbontására volt szükség. Egy teljes útlezárás keretében április 16-án meg is történt a lezárás, elbontás és ennek megfelelően az ott zajló forgalom elterelése.

A program ismert volt, történtek egyeztetések a kerülő utak kijelölése kapcsán. Végül azonban Nyékládházán a 7,5 tonnánál kisebb járművek áthaladását engedélyezte mindössze, így a többi gépjármű Debrecen, Polgár, Tiszaújváros irányából a fizetős M30-ason keresztül juthat el Miskolc irányába, és értelemszerűen fordítva is. A Medgyessy-Gyurcsány-kormány idején autópályák is épülnek, mint látjuk, azaz már terelőútként is szóba jöhetnek autópályák, gyorsforgalmi utak. A fuvarozók, gépjárművezetők számára tehát a kialakult helyzetben nincs lehetőség díjmentes utat választani, kénytelenek matricát váltani, hiszen a kisebb településeken átvezető, alacsonyabb rendű útvonalakat nem tudják igénybe venni, mivel ezek az érintett települések is korlátozásokat léptettek életbe.

Megítélésünk szerint így egy alkotmányellenes helyzet keletkezett, hiszen csak díj megfizetése után juthatnak el a fenti irányok mentén a járművek célállomásukhoz. Az érintett képviselők, Káli Sándor, Kovács Tibor és Fedor Vilmos jelezték a problémát, azonnali kérdés és levél formájában, és keresték közösen a megoldást a tárca szakembereivel. Ezek után kérdezzük, mikorra készül el az a rendelet, amely lehetővé teszi az egész országban, hogy felújítások idején autópályán is lehessen - terelőútként - akár díjmentesen is közlekedni. És kérdezzük, mikortól használhatják a felújítás idejére a gépjárművek az érintett M30-as szakaszát díjmentesen.

Várom államtitkár úr válaszát. (Taps a kormánypárti padsorokban.)




Felszólalások:  Előző  43  Következő    Ülésnap adatai