Készült: 2019.12.12.17:41:04 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

198. ülésnap (2009.03.23.), 86. felszólalás
Felszólaló Firtl Mátyás (KDNP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:05


Felszólalások:  Előző  86  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

FIRTL MÁTYÁS (KDNP): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Miniszter Úr! 2007. november 19-én az Országgyűlés nem fogadta el Garamhegyi Ábel államtitkár válaszát, amit ebben a témában intéztem az akkori gazdasági és közlekedési miniszterhez. A rendes ügymenet szerint a tisztelt Ház gazdasági és informatikai bizottsága tárgyalta is a kérdést, majd a tárgyalás alapján készült nyolcoldalas jelentésében megelőlegezett bizalmat szavazott a miniszter által írásban megküldött válasz elfogadására. Ezt a Ház akkor egyhangúlag fogadta el, hiszen az abban foglaltakkal mindenki egyetértett. Azóta persze nem sok változás történt.

Annyi biztos, hogy lassan öt éve az Európai Unió tagjai vagyunk, sőt a legutóbbi interpellációhoz képest már a schengeni övezethez való csatlakozásunk óta is eltelt másfél év. Ennek köszönhetően megszűntek a határellenőrzések a szárazföldi, vízi határainkon Szlovákia, Ausztria és Szlovénia felé. Az uniós tagságunk mellett szóló egyik legfontosabb érvünk az volt, hogy csatlakozásunkkal szabadon átjárhatóak lesznek a határok, így könnyebbé válik a kapcsolattartás a határon túli magyarokkal, a határon túli testvéreinkkel, felpezsdülhet a határ menti települések gazdasága, nőhet a településeken a foglalkoztatottság. Ez a történelmi esemény az említett miniszteri válaszban így szerepelt: "Meghozta számunkra azt az előnyt, hogy az ehhez tartozó szomszédaink felé az államhatárok szabadon átjárhatókká váltak." Folytatom az idézetet: "Hiszen abból kerek perec kiderül, hogy a minisztérium pontosan tudja, hogy mi a feladata. Ahhoz azonban, hogy a tényleges közlekedés is megindulhasson, a mai közlekedési igényeknek megfelelő, a mai járművek számára is használható, műszakilag kiépített utakra, határvízfolyásokon modern hidakra van szükség."

Tisztelt Miniszter Úr! Évek óta benyújtom azokat a költségvetési módosító indítványaimat, amelyek a Sopron környéki, határhoz vezető utak felújítását tennék lehetővé. De ezeket a kormánytöbbség rendre leszavazta. Ez nemcsak Sopronnak és környékének problémája, hanem sok száz magyar településnek, és várhatóan az egész határszakaszon körös-körül ezek a problémák meg fognak jelenni.

Tisztelt Miniszter Úr! Kérdezem: történt-e bármi az elmúlt másfél év során, ami arra utalna, hogy Magyarország élni szeretne a határok átjárhatóságának leehetőségével? Hány kilométer út lett felújítva, hány híd építését kezdték meg a valóságban? Mennyire rendezett jogilag az utak, hidak, kerékpárutak építésének háttere? Van-e egyáltalán forrás ilyen célokra? És végezetül, tisztelt miniszter úr, kérdezem: mikor kezdődik el az M85-ös út építése Pereszteg és az országhatár között, és mikorra várható egyáltalán annak a befejezése?

Várom megtisztelő válaszát. (Taps a Fidesz és a KDNP soraiban.)




Felszólalások:  Előző  86  Következő    Ülésnap adatai