Készült: 2024.09.20.21:36:00 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

80. ülésnap (2019.07.01.), 200. felszólalás
Felszólaló Dr. Rétvári Bence (KDNP)
Beosztás Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:21


Felszólalások:  Előző  200  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. RÉTVÁRI BENCE, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára: Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Ház! Ez az OECD-jelentés valóban egy szőnyegbombázás volt az ellenzék érveire pár héttel ezelőtt, ezért is hallgatnak róla nagyon mélyen, hiszen lényegében mindent, amit az ellenzék elmondott, és amiben megpróbálta kisebbíteni a magyar tanárok teljesítményét, a magyar iskolarendszer teljesítményét (Arató Gergely: Az önök teljesítményéről beszéljünk!), szinte mindent cáfolt az OECD-nek ez a jelentése. Azok közül, amiket vizionálnak, hogy az összeomlás szélén van, rögtön összecsuklik, sokkal rosszabb, mint más országokban, egyiket sem igazolta az OECD-jelentés, hanem azt mondta, általánosságban elmondható, hogy valahol az OECD-átlag, tehát a legfejlettebb országok átlaga körül van a magyar iskolarendszernek egyik vagy másik teljesítménye.A legpozitívabb dolgok egyike, hogy felkészültségben viszont meghaladjuk az OECD-átlagot, tehát igenis felkészültek a magyar tanárok. Ami a heti munkaterhet jelenti, teljes mértékben átlagos: 39,1. A legnagyobb munkateher 60 órás az OECD-országok között, persze van huszon-egynéhány órás mediterrán országbeli átlag is, de összességében nem magasabb a leterheltség, mint más fejlett országokban, ha az átlagot nézzük. Az adminisztrációs teher tekintetében szintén azt mondja az OECD, hogy kisebb a magyar pedagógus adminisztrációs terhe, mint általában a fejlett országokban.

(17.30)

Tehát ebben sikerült körülbelül három vagy négy évvel ezelőtt, amikor módosítottuk a különböző adminisztrációs terhek mértékét és csökkentettük azt, érezhető elmozdulást elérni. Kevesebbet kell fegyelmezni a magyar diákokat, nyilván ez azért is van, mert kevésbé egy migrációval sújtott ország vagyunk, a kormány intézkedései révén is, így nem a kulturális különbségeket kell a tanároknak kiküszöbölni az osztályban, hanem tudnak a tananyaggal foglalkozni, és így, ahogy mondja az OECD-jelentés is, az EU-átlagnál és az OECD-átlagnál is többet tudnak a tényleges tanítással foglalkozni a pedagógusok. Úgyhogy azt hiszem, hogy ez is fontos.

Még egy dolgot hadd említsek: a pályakezdő pedagógusok 27 százalékának van mentora Magyarországon, míg uniós szinten csak 22 százaléknak, tehát a pályakezdők segítése is jobb, mint az OECD átlaga, de a pozitívumokat még lehetne máskor folytatni. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok padsoraiból.)




Felszólalások:  Előző  200  Következő    Ülésnap adatai