Felszólalás adatai
100. ülésnap (2011.06.20.), 152. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Fónagy János (Fidesz) |
Beosztás | Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 1:37 |
Felszólalások: Előző 152 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! A Kelenföldi pályaudvar és a Déli összekötő vasúti híd közötti vasútvonalszakasz kétségkívül a MÁV egyik legforgalmasabb vonalszakasza.
A vasúttársaság - uniós kötelezettségének eleget téve - 2008-ban elkészítette a közlekedési zajvédelemmel foglalkozó ötéves intézkedési tervét. Az intézkedési terv szerint 2012 első felére elkészülnek a legforgalmasabb közlekedési útvonalak zajtérképei, mintegy ezer kilométer hosszan, és kijelölik a megépítendő zajvédelmi létesítmények helyét. Az ehhez kapcsolódó szakértői munka folyamatban van.
A költségvetési keretek csak korlátozottan teszik lehetővé az uniós támogatás nélkül tervezett beruházások megvalósítását. A zajvédő fal meglévő részei így a helyi önkormányzat forrásaiból épültek meg a Déli összekötő vasúti híd és a Fehérvári út közötti vonalszakaszon, ahogy ön is említette, a MÁV területén.
Az állami költségvetés keretein belül a folytatásra egyelőre nem mutatkozik reális lehetőség. A MÁV készen áll arra, hogy az előbb említett szakértői vélemények megérkezését követően az újabb beruházás önkormányzati finanszírozása esetén a fejlesztéshez szükséges területet és a szakmai támogatást biztosítsa.
Köszönöm a figyelmet. (Taps a kormánypártok soraiban.)
Felszólalások: Előző 152 Következő Ülésnap adatai