Készült: 2024.04.26.05:17:16 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

235. ülésnap (2009.10.26.), 166. felszólalás
Felszólaló Hónig Péter
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 1:46


Felszólalások:  Előző  166  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HÓNIG PÉTER közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Magyarországon naponta 340 ezer ember utazik vonaton, ebből 170 ezer ember Budapest elővárosi vasútjain. Amennyiben 100 ezer zempléni polgár utazik a vonatokon, akkor az egész országban a továbbiakban csak 70 ezer utas marad. Azt gondolom, ezeket a számokat érdemes lenne felülvizsgálni. A Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakasz vizsgálata szóba sem került abból a szempontból, hogy megszüntessük, csak éppen átsorolásra került. Az átsorolás pedig semmit nem jelent abból a szempontból, hogy ott megszűnne a vasúti közlekedés. Tehát ezen a vonalszakaszon a vasúti közlekedés megmarad.

Az elkészült javaslat szerint a 80-as számú vonal országos jelentőségű és fenntartású, ugyanakkor regionális megrendelésű vonal, ahol a vasútvonal jellegére tekintettel a pályafenntartás központi, állami funkció marad. A menetrendi javaslat kialakítása régiós szinten történik. A jövő évre vonatkozóan azonban továbbra is a miniszter a szolgáltatás megrendelője.

A 2006 decemberében bevezetett ütemes menetrend olyan kínálatot nyújt, amely a szóban forgó vonal forgalmához képest kiemelkedő, hiszen kétóránként közvetlenül Budapestre, a közbenső órákban pedig szerencsi átszállással lehet Miskolcig eljutni. Ezek az eljutási lehetőségek a következő, 2009-2010. évi menetrendi időszakban is megmaradnak. Ami pedig a 80-as vonal villamosítását és az ehhez nélkülözhetetlen pálya-korszerűsítéseket illeti, annak tervezését valóban megkezdte a MÁV, a beruházás folytatása pedig elsősorban a pénzügyi lehetőségektől és nem a vasútvonal besorolásától függ. Az egyes vonalakon tervezett beruházások ugyanis nincsenek szoros összefüggésben azzal, hogy a személyszállítási menetrend megrendelését ki végzi el.

Köszönöm a figyelmet.




Felszólalások:  Előző  166  Következő    Ülésnap adatai