Készült: 2024.09.25.07:41:55 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

83. ülésnap (2003.09.08.), 141. felszólalás
Felszólaló Dr. László Csaba
Beosztás pénzügyminiszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:18


Felszólalások:  Előző  141  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. LÁSZLÓ CSABA pénzügyminiszter: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Országgyűlés! Mindenekelőtt szeretném felhívni a képviselő úr figyelmét egy, a Népszabadság szeptember 6-ai számában megjelent tudósításra. A cikk arról számolt be, hogy a 3-as és a 35-ös út fejlesztésére kiírt pályázatra egy magyar-szlovák konzorcium adta a legkedvezőbb ajánlatot, mintegy 30 százalékkal alacsonyabbat, mint versenytársai.

Ez a példa azt bizonyítja, hogy a közelmúltban a belföldi mélyépítő cégekkel kapcsolatban megfogalmazódott kartellvád hathatós ellenszere a nemzetközi részvétel. Mindebből látható, hogy a széles körű versenyeztetés csökkenti az árakat, kisebb terhet jelent az állami költségvetés számára, és mindez az adófizetők pénztárcáját kíméli. Azt gondolom, hogy ma, amikor Magyarországon tömegével vásárolunk olyan termékeket, amelyeknek a minőségével foglalkozunk, és az ára számít igazán, akkor e tekintetben egyetlen dolog számít, hogy a lehető legolcsóbban a legjobb minőségű autópályán tudjunk közlekedni, és ebben az értelemben, meg kell hogy mondjam, szinte majdnem mindegy, hogy ki a szállító ebben.

A közelmúltban Kínában járt miniszterelnöki delegáció tárgyalásai során valóban felmerült, hogy olyan magyar autópálya-szakaszok építésében, ahol lehetséges Európán kívüli kivitelezők bevonása, megfelelő tapasztalattal rendelkező kínai társaságok is részt vehetnek. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy néhány év múlva kizárólag kínai cégek vennének részt a kivitelezésben, de az általuk kínált előnyök mindenképpen megfontolandók. Arra kell figyelnünk, hogy adott esetben lehetőséget kapjanak ők is, hogy a versenyben részt vehessenek, és ha megfelelő ajánlatot adnak, akkor adott esetben miért ne építhetnének Magyarországon autópályát. A kínai cégek által használt korszerű és gyors útépítési technológia, szervezés és árszínvonal adott esetben jelentősen csökkentheti az általunk ismert árakat.

Végezetül szeretném megnyugtatni a képviselő urat, hogy egy kínai fővállalkozó esetleges jövőbeni részvétele mellett is magyar alvállalkozók, magyar munkaerővel és magyar alapanyagok felhasználásával itt, Magyarországon vennének részt a kivitelezésben.

Köszönöm szépen. (Font Sándor: Akkor mitől lesz olcsóbb? - Derültség az ellenzék soraiban. - Taps az MSZP soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  141  Következő    Ülésnap adatai