Felszólalás adatai
242. ülésnap (2001.11.27.), 183. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Fónagy János (Fidesz) |
Beosztás | közlekedési és vízügyi miniszter |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | interpelláció szóban megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 3:32 |
Felszólalások: Előző 183 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. FÓNAGY JÁNOS közlekedési és vízügyi miniszter: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! A 2001 tavaszi árvíz valóban rendkívüli károkat okozott a közúthálózatban. Az árvíz levonulása után mindezekről részletes felmérés készült, s ennek alapján határozta meg a kormány a helyreállítás ütemezését és forrásigényét. Az állami közúthálózatban okozott károk helyreállítására 3,6 milliárd forintot irányoztunk elő, amelyből a legsúlyosabban érintett beregi térségben 181 kilométer hosszan állítottuk helyre a burkolati hibákat. Az önkormányzati törzsvagyonba tartozó utak helyreállítására másfél milliárd forintot költöttünk, melynek felhasználásáról az érintett települések polgármestereinek megbízása alapján az Állami Közútkezelő Közhasznú Társaság gondoskodott.
Örömmel tájékoztatom a tisztelt Házat és a képviselő urat is, hogy a megrongálódott közutak felújítása gyakorlatilag befejeződött, kivételt képez az a néhány út, melynek felújítását az érintett önkormányzatok kifejezett kérésére a későbbiekben hajtjuk végre. A képviselő úr által említett 4501-es és 5402-es, Tiszaalpárt érintő utak nem tartoztak az árvíz miatt helyreállítandó utak közé, mivel azokat az árvíz közvetlenül nem érintette. Állapotromlásukat a vállalkozások nehézforgalma mellett valószínűleg befolyásolta a korábbi árvízvédelmi munkák során ön által is említett nehézgépforgalom is. Éppen ezért és ezzel együtt tervezzük a megrongálódott útszakaszok szélesítését és felújítását.
Helyreállítási munkákra egyébként már ebben az évben is sor került, a közút kezelője májusban az egyéb üzemeltetési és fenntartási munkák mellett padkarendezést végzett az útszakaszon, majd az augusztus hónapban letöredezett padkaszéleket mintegy 20 tonna aszfalttal kijavították. Szeptemberben ismételten rendezni kellett a nehézgépjárművek által kijárt padkát, mert helyenként ez már veszélyeztette a forgalom biztonságát. Ez a tény utal egyébként arra, hogy azért nemcsak az árvízvédelem, hanem az egyébként ott lévő vállalkozói forgalom is közrejátszik az út állapotában.
Az út felújításához szükséges tervek 2002 tavaszára készülnek el, a becsült építési költség mintegy 200-300 millió forintra tehető. A beruházás megvalósításához és a munkák gyorsításához segítséget jelentett az elkészülő terv ismeretében az érintettek, önkormányzatok és esetleg a vállalkozók hozzájárulása is, melyre már több esetben kedvező eredménnyel volt példa. Megjegyzem egyébként, hogy a tiszaalpári önkormányzatnak lehetősége van arra, hogy a járdaépítésre pályázat útján szerezzen többletforrást.
Biztos vagyok abban, hogy közös erőfeszítéssel a következő egy-másfél évben a bokros-csongrádi út mellett élő vállalkozók és lakosok jó minőségű, biztonságos úton közlekedhetnek. Ennek reményében kérem a képviselő urat, hogy válaszomat elfogadni szíveskedjék.
Köszönöm a figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)
Felszólalások: Előző 183 Következő Ülésnap adatai