Felszólalás adatai
242. ülésnap (2001.11.27.), 85-89. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Kovács Kálmán (SZDSZ) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 2:52 |
Felszólalások: Előző 85 - 89 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
KOVÁCS KÁLMÁN (SZDSZ): Elnök úr, miután a miniszter úr megérkezett, ezért... - most a 10. pontnál tartunk, ugye? Melyik kérdésem, a 7. pontban szereplő? Ha a 7. pontban szereplő kérdésem, akkor nem, tehát ha az előző, amiben az államtitkár úr...
ELNÖK: Nem, már a másiknál tartunk, azon már túljutottunk. Ön azt válaszolta, hogy a miniszterelnök személyéhez is ragaszkodik. Tehát most a 11. oldalon szereplő kérdés következik: "Jó zsebekben az ország", ez a címe.
KOVÁCS KÁLMÁN (SZDSZ): Igen, ezt el kívánom mondani. Elfogadom, hogy a miniszter úr válaszoljon, mert benn van.
ELNÖK: No, akkor végre egyetértésre jutottunk - nagyszerű. Öné a szó. (Dr. Kóródi Mária: Jó lenne megismerkedni a Házszabállyal!)
KOVÁCS KÁLMÁN (SZDSZ): Köszönöm szépen. Elnök Úr! Tisztelt Miniszter Úr! Az Orbán-kormány alatt készült a legtöbb autópálya-program és készült a legkevesebb autópálya, tudniillik eddig egyetlen kilométernyi új autópályát sem adott át a kormány. (Tompa Sándor: Ez így van!) Az Orbán-kormány alatt követte az autópálya-építést a legtöbb botrány, és ezt az autópálya-építést követte vagy kísérte a legkisebb szakszerűség. Olyan cég épít autópályát, amely eleddig utat sem épített. Az Orbán-kormány alatt folyt a legnagyobb titkolózás az autópálya-projekt odaítélésében, a pénzek odajuttatásában, és ezalatt a kormány alatt folyt szét a legtöbb közpénz, ezalatt a kormány alatt épültek a legdrágábban az autópályák.
1998-ban, az új évezred küszöbén (Felmutatja Az új évezred küszöbén című kiadványt.) a Fidesz-kormány azzal a hangzatos ígérettel ámította a választókat, hogy - idézem - "felgyorsítja az autópályák építését". Majd hozzá is látott, hiszen hosszú hónapokig jegelte, majd lefújta az M7-es felújítására és továbbépítésére kiírt kétfordulós közbeszerzési pályázatot, majd pedig eredménytelennek nyilvánította a szintén az előző kormány alatt kiírt M3-as építési pályázatot. Ezzel aztán leállt Magyarországon az építkezés két évig. Nem is tudták addig újraindítani.
(13.20)
Kaptunk viszont helyette egy tízéves programot, majd amikor a tízéves programból két évig semmi nem történt, kaptunk egy ötéves programot, öt év alatt 600 kilométert. Aztán erről gyorsan belátta a kormány: ez azt jelentené, hogy két év alatt, az ő ideje alatt 240-et kellene megépíteni, úgyhogy most gyorsan kaptunk egy 15 éves programot, majd egyszer megépülnek az autópályák. Közben pedig a közpénzek egyik zsebből a másikba vándorolnak, az MFB-t kivonták a parlament ellenőrzése alól, és ily módon csak azt halljuk, hogy hetedik meg nyolcadik renden lévő alvállalkozók építik ténylegesen az autópályát, miközben olyan vállalkozásokon keresztül folyik ki a pénz, amelyek három nappal a megbízás előtt még csak szövetet árusíthatnak vagy éppen varrodát üzemeltethetnek.
Azt gondolom, hogy erre önnek válaszolnia kellene: jó zsebekben van-e (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) a kormány, vagy jó kezekben van-e?
Köszönöm szépen. (Taps az MSZP és az SZDSZ soraiban.)
Felszólalások: Előző 85 - 89 Következő Ülésnap adatai