Készült: 2024.04.28.06:41:15 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

282. ülésnap (2005.12.19.), 126. felszólalás
Felszólaló Dióssy Gábor
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:19


Felszólalások:  Előző  126  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Nagyon örülök a kérdésében foglalt felvetéseknek, illetve gondolatoknak, amelyek most már hál’ istennek azt mutatják, hogy a Fidesz is kezd változtatni eddigi álláspontján.

Mire gondolok? Arra, hogy eddig a Fidesz elnökségéből, vezetéséből inkább csak azt hallhattuk, hogy nem kellene ennyi autópályát építeni, lassítani kellene az autópálya-építéseket, nem kellene az ország költségvetését ennyire megterhelni az autópályák építésével, sőt adott esetben akár… (Leesik a mikrofon. - Közbeszólások az ellenzéki padsorból: Még a hang is elmegy!) … le is kellene állni az autópályák építésével. (Zaj.) Úgy tűnik, hogy megváltozott az álláspont, én ennek örülök.

Egyébként az M44-es úttal kapcsolatban, úgy gondolom, semmi probléma nincs: megy a maga útján, úgy, ahogy az autópálya-törvényben rögzítettek szerint - amelyet önök is megszavaztak 2003-ban - kell történniük a dolgoknak. Azaz az M44-es út előkészítése, megépítésének teljes előkészítése - tervezés, engedélyezés, területvásárlások, régészeti feltárások - 2007-ig megtörténik, és 2007-től pedig, különösen ma, amikor látjuk, hogy milyen sikeresre sikerült az európai uniós költségvetésből forrásokat biztosítani a következő évek fejlesztésére, az eredeti tervek szerint elkezdődhet az M44-es építése az előkészítés után.

Egyébként pedig Békés megye közúthálózatának fejlesztésére eddig is nagy figyelmet fordított a kormány, például 2002-2005 között valósult meg a 44-es számú főút Békéscsaba-Veszely, Veszely-Gyula közötti négysávosítása, a békéscsabai elkerülés első üteme és a Kondoros-Békéscsaba közötti út rehabilitációja. Emellett további két jelentős beruházás, képviselő úr: a 44-es számú főút békéscsabai elkerülésének második üteme és a 47-es, Orosháza elkerülésének harmadik-negyedik üteme is megkezdődött, melyek együttes értéke meghaladja a 10 milliárd forintot.

Azt gondolom, minden okunk megvan bizakodni a jövőben, hogy ugyanígy a kormányok szándékai szerint fognak továbbmenni dinamikusan az autópálya- és közúthálózat-fejlesztések Békés megyében is.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  126  Következő    Ülésnap adatai