Készült: 2024.09.21.05:28:54 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

157. ülésnap (2004.06.07.), 84. felszólalás
Felszólaló Gaál Gyula
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 4:13


Felszólalások:  Előző  84  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

GAÁL GYULA gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Kedves Elnök Asszony! Képviselő Úr! Hölgyeim és Uraim! Attól tartok, képviselő úr, hogy a klasszikus hibába esett, mert ön elhitte a saját propagandájukat, és az alapján állítja fel a kérdéseit. (Móring József Attila dr. Fónagy János felé mutatva, aki felmutat egy dokumentumot: Itt van az anyag!) Azt gondolom, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium működésére nézve a kormány programja az irányadó, a kormány programjában pedig lefektette, hogy mi is a tényleges feladat az autópálya-építésekkel kapcsolatban. (Közbeszólás a Fidesz soraiból: Halljuk!)

 

(Az elnöki széket Mandur László, az Országgyűlés alelnöke foglalja el.)

Ugyanakkor, ami nem titkos kormánypárti anyag, hanem mindenki számára elérhető, így természetesen képviselők is hozzájuthatnak, a Magyar Közlönyben nyilvánosságot kapott a kormányprogram megfelelő passzusaként megjelent kormányhatározat, majd (Közbeszólás a Fidesz soraiból.) tavaly decemberben ez a parlament az önök támogatásával együtt fogadott el egy autópálya-építésre vonatkozó törvényt, ahol szintén meghatározta, hogy milyen autópálya-építési program zajlik az országban.

Úgyhogy nagy tisztelettel kérem önöktől, hogy legyenek kedvesek számon kérni azokat a feladatokat, amelyeket a parlament szabott a kormánynak, illetve azokat a feladatokat, amelyeket a kormány a programjában vállalt, illetve kormányhatározatban rögzített. Ugyanis ezek azok a feladatok, amelyek ténylegesen a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium munkáját meghatározzák.

Hogy ne fenyegesse a kormányt, illetve a GKM-et az a probléma, hogy vissza kelljen bontani autóutakat, önök nagyon sokat tettek ennek érdekében, ugyanis igyekeztek nem építeni autópályát (Dr. Répássy Róbert: Ez hazugság!), meg átadni autópályát, nehogy az a probléma álljon elő, amit a képviselő úr jelzett az interpellációjában (Felzúdulás a Fidesz soraiban. - Dr. Répássy Róbert: Mit adott át Csillag István? - Közbeszólások a Fidesz soraiból. - Az elnök csenget.), hogy esetleg vissza kell bontani autópályát a 800 kilométerhez.

Ezzel szemben a valóság az, hogy soha annyi autópálya nem épült az országban, mint amit ez a kormány épít. (Közbeszólások az MSZP soraiból: Így van! - Taps az MSZP soraiban. - Dr. Répássy Róbert: Hol van? - Az elnök csenget.) Soha annyi helyen nem folyt autópálya-építés ebben az országban, mint most.

Csak tájékoztatásul: az M3-as autópálya Füzesabony-Polgár közötti szakaszát és az M9-es autóút 21 kilométeres szakaszát az új szekszárdi Duna-híddal átadtuk. (Folyamatos zaj. - Az elnök csenget.) 2004-ben át fogjuk adni a Polgár-Görbeháza közötti autópályaszakaszt, az Emőd-Miskolc közötti autópályaszakaszt, a Becsehely-Letenye közötti, valamint a Letenye-Tornyiszentmiklós közötti autópályaszakaszokat. Folyamatban van az M0-ás autóút M5-ös autópálya és 4-es számú főút közötti szakaszának építése, a 4-es számú főút Vecsést és Üllőt elkerülő szakaszainak, valamint az M7-es autópálya megfelelő szakaszainak - zamárdi, balatonszárszói, ordacsehi, balatonkeresztúri szakaszainak - építése, és nem utolsósorban az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza-Szeged közötti szakaszainak építése.

Közbeszerzési pályázatot írtunk ki, szemben önökkel, az M3-as autópálya Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszaira, az M35-ös Görbeháza-Debrecen közötti szakaszára, a Debrecent és Nyíregyházát elkerülő utakra, a Nagykanizsa-Becsehely közötti szakaszra, valamint az M8-as autóút M6-os és 51-es közötti szakaszára, a dunaújvárosi híddal együtt. Ezzel párhuzamosan a program további elemeinek, köztük az M0-ás folytatásának előkészítése folyik. A magántőke bevonása érdekében nemzetközi tendert írtunk ki az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakaszára.

Összegezve azt tudom tehát mondani, hogy ebben a kormányzati ciklusban megépül 431 kilométer gyorsforgalmi út, és további 425 kilométer építése pedig folyamatban lesz akkor, amikor átadjuk. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.) Ez összesen (Közbeszólások a Fidesz soraiból: Idő!), a korábban építettekkel együtt megfelel a kormány programjában vállaltaknak.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  84  Következő    Ülésnap adatai