Készült: 2024.04.26.07:03:16 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

210. ülésnap (2005.04.04.), 129. felszólalás
Felszólaló Nagy Jenő (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:22


Felszólalások:  Előző  129  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

NAGY JENŐ (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr. Kedves Képviselőtársaim! Tisztelt Államtitkár Úr! A határon átnyúló fogyasztói panaszok tekintetében a fogyasztó igényérvényesítésének előmozdítására, valamint az ilyen jogviták peren kívüli elintézését elősegítő alternatív vitarendezésre az EU-ban külön hálózat jött létre. Az Európai Bizottság 1998-ban fogadta el a fogyasztói viták bíróságon kívüli rendezéséről szóló tájékoztatást. A Bizottság a tagállami jelentések összegzése alapján előrevetítette az alternatív vitarendező fórumok közösségi hálózata létesítésének szükségességét is. E hálózat célja a fogyasztóknak az üzleti tevékenységet folytató vállalkozásokkal szembeni, határokon átnyúló panaszkezelésének, vitarendezésének elősegítése, megfelelő alternatív vitarendezési mechanizmus alkalmazásával. Ennek érdekében koordinálja a vitarendezés folyamatát, informálja a fogyasztókat, valamint felügyeli és segíti a gyors panaszkezelést.

A tagállami kapcsolódást a nemzeti kapcsolattartó intézmények biztosítják, amelyek feladata kettős: tagállami szinten tájékoztatják a fogyasztókat arról, hogy milyen bíróságon kívüli vitarendezési fórumok működnek, és panaszukkal hová fordulhatnak. Közösségi szinten feladatuk, hogy egy másik tagállambeli vállalkozással kapcsolatos fogyasztói panasz esetén információt szolgáltassanak, és segítséget nyújtsanak. Ezenkívül nemzeti információs központként is működik más tagállami intézmények számára, amelyek nemzeti fogyasztóiknak kívánnak tanácsot adni a megfelelő jogorvoslati fórum kiválasztására.

 

(15.40)

 

Szintén fogyasztóvédelmi céllal működik az Európai Bizottság és a fogyasztók közötti kapcsolatot biztosító Európai Fogyasztói Központok Hálózata, amelynek keretében a nemzeti kapcsolattartó intézmény szerepe, hogy hozzásegítse a fogyasztókat a belső piac működésének megértéséhez és gondoskodjon a támogatásukról, ha a fogyasztók jogérvényesítésük során akadályokba ütköznének.

Kérdezem tehát, hogy az Európai Unión belüli egységes belső piacon az új tárca hogyan képzeli el a magyar fogyasztók védelmét. (Szórványos taps az MSZP padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  129  Következő    Ülésnap adatai