Készült: 2024.09.24.11:42:14 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

138. ülésnap (2016.03.30.), 54. felszólalás
Felszólaló Dr. Palkovics László
Beosztás Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:25


Felszólalások:  Előző  54  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. PALKOVICS LÁSZLÓ, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára: Köszönöm szépen, tisztelt elnök úr. Tisztelt Képviselő Hölgyek és Urak! Az elhangzott módosításhoz szeretnék kapcsolódni! A felsőoktatási stratégia egy nagyon jelentős eleme olyanfajta felsőoktatási tudás átadása a hallgatók számára, amely viszonylag gyorsan a munkaerőpiacon hasznosítható. A magyar felsőoktatási rendszert gyakran éri az a vád, hogy a képzés túl elméleti, ezért aztán a hallgatók integrációs időszaka a vállalati környezetben hosszú, egy-két-három év, amíg ugyanolyan hatékonysággal tud tevékenykedni, mint az ott lévők. Ezen próbáltunk segíteni több módon. Az egyik a gyakorlatintenzív szakok megjelölése, melynek az a feltétele, hogy az egyetemi tanulmányaik idején minden hallgató, aki ilyen helyen tanul, bizonyos időszakot töltsön el gyakorlóhelyen, vállalati gyakorlóhelyen.

A másik, részben a törvénymódosításban, illetve előtte a stratégiában megjelenő duális képzés, amely szintén a gyakorlatintenzív képzéshez képest annyiban mindenképpen több, hogy itt a vállalat nemcsak néhány héten keresztül képzi a hallgatót, hanem gyakorlatilag az alapképzés időszakával, az egyetemi időszakkal megegyező vagy közel megegyező gyakorlati képzést biztosít. Itt is a gyakorlóhely szerepe és jelentősége, azt gondolom, kiemelkedő. A gyakorlóhelyek minőségének az ellenőrzésével az ágazatirányítás az Oktatási Hivatalon keresztül a hatósági funkciójával mindenképpen él.

Ebben a helyzetben van egy olyan hézag, amely részben a szövetkezetekre, a diákszövetkezetekre, részben pedig a vállalatok konzorciumaira vonatkozik, jelesül, ha a hallgató egy olyan gyakorlati képzésben vesz részt, ahol a partner, aki őt alkalmazta, nem maga a képzőhely, hanem ez a partner összeszervezte a gyakorlati képzőhelyeket, erre vonatkozóan egyelőre egy joghézag található. Ez a törvénymódosítás azt próbálja kezelni, hogy megjelenhessen partnerként is maga a diákszövetkezet, illetve ezen keresztül aztán más hasonló intézmények is és egyébként ezt az igazolást kiadhassa.

Azt gondolom, hogy miután a hatóság az eszközeivel ilyenkor mindig a partnereket is ellenőrzi, ennek csak pozitív hatása lehet, úgyhogy én kérek mindenkit, hogy támogassa ezt a javaslatot. Köszönöm. (Taps a kormánypárti padsorokból.)




Felszólalások:  Előző  54  Következő    Ülésnap adatai