Felszólalás adatai
57. ülésnap (2007.03.19.), 187. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Mádi László (Fidesz) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 2:15 |
Felszólalások: Előző 187 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
MÁDI LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! 2007. március 1-jei hatállyal kezdődően a MÁV Cargo Zrt. 07-033. számon áruforgalmi korlátozást léptetett életbe. Ennek értelmében Záhony-Eperjeske határbelépéssel a FÁK országaiból hazánkba érkező küldeményeket nem lehet átrakással a rendeltetési állomásra továbbítani. A korlátozás valamennyi Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasútállomásra és Hajdúhadház állomásra terjed ki. Ezek az állomások az áruforgalomból a leírt relációkban ki vannak zárva.
Nem vonatkozik az áruforgalmi korlátozás az érkező vagonok normás nyomtávra történő, tengelycserét követő továbbítására. Ez esetben azonban többletfuvarköltség merül fel, mely a fuvarköltség további 120-130 százaléka. A 2,2-2,3-szoros fuvarköltség miatt azonban ezen áruféleségek behozatala szinte lehetetlenné válik. A leírt áruforgalmi korlátozás a megyében több mint félmillió beérkező árumennyiséget érint évente, amely az egész megye gazdaságát súlyosan, sőt tragikusan érinti.
Tisztelt Államtitkár Úr! A minisztérium vezetése tudott-e ezen áruforgalmi korlátozás életbe léptetéséről, vagy ennek kiadása tudtuk nélkül történt-e? A második kérdésem: melyik vezetési szint döntött arról, hogy a valós vagy vélt szűk gazdálkodási érdekeket szolgáló olyan rendelkezést vezetnek be, amely adott országrész teljes gazdaságát, lakosságát hozza lehetetlen helyzetbe? Harmadsorban: szándékozik-e a MÁV Cargo Zrt. vezetése a rakszelvényen túlnyúló küldeményekre vonatkozó többletfuvarköltséget elengedni a korlátozásokban felsorolt vasútállomásokra irányuló küldeményeknél? A negyedik kérdésem: mi a korlátozás bevezetésének valódi oka, mit jelent az "üzemi jellegű" kifejezés?
Kérdezem továbbá, hogy a vasúti áruforgalmazás gazdaságosságának pontos számítási módszereivel rendelkeznek-e (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.), vagy ez spekuláción nyugszik. Kérdezem, hogy az ismertetett tények birtokában mikor vonják vissza ezt a megye számára rendkívül súlyos rendelkezést. (Taps az ellenzéki pártok soraiban.)
Felszólalások: Előző 187 Következő Ülésnap adatai