Felszólalás adatai
162. ülésnap (2016.06.13.), 107. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Fónagy János (Fidesz) |
Beosztás | Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 2:38 |
Felszólalások: Előző 107 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! A 2014-2020 közötti EU költségvetési időszakban a közúti közlekedés fejlesztése terén a kormány egyik kiemelt szándéka a megyei jogú városok bekötése a gyorsforgalmi hálózatba, valamint a meglévő gyorsforgalmi utaknak az országhatárig történő kiépítése. E célok mellett, és ez jó hír az ön számára is, a kormány elkötelezett az M9-es gyorsforgalmi út megvalósításában, ezért szerepelteti a közúthálózat hosszú távú fejlesztési terveiben.
Az M9-es gyorsforgalmi út több szakaszán folynak előkészítési munkálatok, a Vasvár és Zalaegerszeg, valamint Zalaegerszeg és Nagykanizsa közötti szakaszokon folyamatban van a környezetvédelmi engedélyezési eljárás. Keressük a lehetőségeket, hogy a további szakaszokat is ütemezni tudjuk. Hosszú távon az M9-es gyorsforgalmi út hozzájárul Budapest központi sugaras szerkezetének oldásához.
Az M9-es gyorsforgalmi út Bács-Kiskun megyei szakasza az 51-54-es számú főutak között 12,5 kilométer hosszan, kétszer egy sávra tervezve, különszintű csomópontokkal, Nemesnádudvar, Dusnok, Sükösd és Hajós településeket elkerülve valósult volna meg.
(Hegedűs Lorántnét a jegyzői székben
Mirkóczki Ádám váltja fel.)
A kivitelezési munkák elvégzésére kiírt közbeszerzési pályázatokat, mint emlékezetes, még 2010 előtt a nemzetközi Vegyépszer nyerte, majd a Vegyépszer csődje miatt a kivitelezési eljárás érdemi előrehaladás nélkül 2011-ben leállt. A problémákat növelte, hogy jelentős régészeti kutatási költségnövekménnyel szembesültünk: 2010 őszére a régészeti feltárások elérték az előzetes örökségvédelmi tanulmányban jelzett mennyiség 500 százalékát. Tehát jelentős költségek voltak.
Ezzel együtt a kelet-nyugati irányú forgalom kiszolgálására, a dunai átkelési lehetőségek sűrítése érdekében a kormány 2015-ben döntött a Kalocsa-Paks térségében tervezett Duna-híd beruházásának előkészítéséről. A műszaki tervezés folyamatban van, a megvalósítás 2017-ben megkezdődhet. Köszönöm a türelmét, elnök úr.
Felszólalások: Előző 107 Következő Ülésnap adatai