Készült: 2024.09.22.01:46:50 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

263. ülésnap (2005.11.08.), 231. felszólalás
Felszólaló Tóth Sándor (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:11


Felszólalások:  Előző  231  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

TÓTH SÁNDOR (MSZP): Szeretném világossá tenni, hogy a vasúti pálya, maga a pályatest, a pályaszerkezet, a vasút nem lesz privatizálva; a tevékenység lesz versenyeztetve. Az egy nagyon szép álom, amit Kocsis Róbert képviselőtársam elmondott, hogy meg fognak jelenni bizony versenytársak is a magyar vasúton. Jelenjenek is meg, mert hozzák a korszerűbb felszereléseiket, hozzák a korszerűbb vasúti kocsijaikat; a vasúti pályakapacitás elosztása viszont a vasúti hivatalnál lesz. Tehát az állami kontroll mindenképpen megvalósul, mert évente felülvizsgálatra kerülnek a szolgáltatási díjak a Pénzügyminisztérium egyeztetésével, felülvizsgálatra és egyeztetésre kerülnek a kiegészítő támogatások, azok a szolgáltatások, amit megvásárol az állam az utazóközönség kedvezményes fuvaroztatása érdekében.

Egyértelműen külön kell választani azonban az árufuvarozó és a személyszállító tevékenységet. Az árufuvarozásban most nagyon jó lenne, ha verseny lenne, mert rengeteg gabonát kellene kivinni, rengeteg vasúti kocsi áll. Most miért állami feladat az, hogy Olaszországból hazahozzuk a vasúti kocsikat? Az árufuvarozás meg azért nem tud sokszor eleget tenni a tevékenységének, mert a személyszállítási tevékenység elvonja a forrásokat az árufuvarozástól; ez egy róka fogta csuka, tehát a tevékenységeket mindenképpen külön kell választani. Igenis, jöjjenek még más árufuvarozó vállalkozások a saját kapacitásaikkal, és ha fuvarigény van, akkor versenyezzenek abban, hogy milyen áron viszik azt az adott tömegű árut, elsősorban mezőgazdasági termékekre is gondolva, mint a répa, a cukorrépa, a kukorica, a búza és sorolhatnám. Legyen is meg, ez lenne egy ideális feltétel, és akkor a pályakapacitást is érdemes lenne állami eszközből fejleszteni, mert a pálya bérbeadásáért vagy hozzáférési lehetőségéért (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.) viszont bevételhez jut a többségi állami tulajdonban lévő szervezet.




Felszólalások:  Előző  231  Következő    Ülésnap adatai