Készült: 2024.09.23.11:48:57 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

57. ülésnap (2019.03.04.), 54. felszólalás
Felszólaló Harrach Péter (KDNP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:49


Felszólalások:  Előző  54  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HARRACH PÉTER (KDNP): Tisztelt Államtitkár Úr! A Kereszténydemokrata Néppárt mindig kiemelt figyelmet fordított az élethelyzetüknél fogva fokozott veszélynek kitett fogyasztók védelmére. Példaként említhetjük a közelmúltban a jogsértő termékbemutatók elleni fellépést. Az elfogadott törvénymódosításoknak köszönhetően jelentősen csökkent a fogyasztói panaszok száma, visszaszorult a kapcsolódó hitel- és kölcsönszerződések száma, és a klasszikus termékbemutatók szinte teljesen megszűntek. Az elmúlt hetekben egy másik problémára irányítottuk rá a figyelmet. Magyarországon több televíziós csatornán és az interneten is elérhetők a telejósda- és távgyógyító műsorok, ahol sok száz forintos percdíj ellenében ígérnek a telefonálóknak számtalan lehetőséget. A telefonáló kérhet gyógyító energiát, anyagi problémái leküzdését, a legmegfelelőbb jövő megteremtését, reményt a szerencsejátékokon vagy csak egyszerűen a jövő titkainak a feltárását. Ezek a műsorok ugyan nem örvendenek nagy nézőszámnak, hiszen nagyrészt a délelőtti órákban van az adásidejük, az alacsony nézettség ellenére ugyanakkor nagy hasznot hoznak. A céljuk pedig nyilvánvalóan a megtévesztés, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, amelyet csak erősít, hogy a sebezhető, kiszolgáltatott réteg az elsődleges fogyasztó.

Tisztelt Államtitkár Úr! Ezek a műsorok, ahogy azt a Fogyasztóvédelmi Hatóságnak küldött bejelentésünk is tartalmazta, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényben meghatározott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmába ütköző tevékenységet folytatnak. A műsorban a bejutás sem értelmezhető, de megfelelő tájékoztatást sem kapnak a szolgáltatást igénybe vevők, hogy miként kezelik személyes adataikat.

Tisztelt Államtitkár Úr! A fentiek alapján kérdezem önt, hogyan látja a tárca fogyasztóvédelmi szempontból a telejósdák, távgyógyítók működését, és tervezneke intézkedéseket ezen működésekkel kapcsolatban. Várom államtitkár úr megtisztelő válaszát. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  54  Következő    Ülésnap adatai