Készült: 2024.09.21.05:28:06 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

170. ülésnap (2012.03.12.), 235. felszólalás
Felszólaló Scheiring Gábor (LMP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka vezérszónoki felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:49


Felszólalások:  Előző  235  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SCHEIRING GÁBOR, az LMP képviselőcsoportja részéről: Köszönöm szépen. Nyikos képviselőtársam emlegette már a borsót meg a falat, nekem eszembe jutott erről, hogy Bogár Lászlónak a kilencvenes évek elején állítólag elhangzott egy mondata a parlamenti munka kapcsán. Állítólag azt mondta, hogy mintha a falra hányt borsóhoz beszélne az ember. No, hát így érzem magam én is. (Zaj.)

Engedjék meg, hogy egy kis történettel kezdjem az elején, hátha ez felkelti az érdeklődésüket. (Az elnök csenget.) Most olvastam az Origón Pethő András beszámolóját a Fidesz kampányairól és azok finanszírozásáról, és csak azért hozom ide, mert emlékeztethette önöket arra, hogy bár '98-ban már Volkswagennel járták az országot, de a kilencvenes évek elején állítólag még csak Ladára telt, úgyhogy gyanítom, hogy emlékeznek arra, hogy milyen is a szocialista autógyártás.

Ugyanis a szocialista autógyártásnak volt egy olyan sajátossága, hogy amikor a Lada, a Wartburg vagy a Trabi legurult a gyártósorról, akkor az utolsó minőség-ellenőrzéseket nem végezték el rajtuk. Az igazán szemfüles vevő így aztán tudta, hogy még nem örülhet az autónak, amikor átveszi, hanem jobb, ha azonnal a szervizbe gurul vele egy gyors tuningolásra. De az igazán, tényleg szemfüles vevők vártak egy évet, ugyanis nagyon jól tudták, hogy a Trabantnak, a Wartburgnak vagy a Ladának az értéke nem a gyártás után a legnagyobb, hanem egy évvel az értékesítés után, pontosan az elmaradt minőség-ellenőrzés miatt, mert nagyjából egy év volt az az időtáv, amire belakták ezeket az autókat a tulajdonosaik. Egy év kellett ahhoz, hogy elvégezzék még ezeket az utólagos szervizeléseket, egy év után vált igazán értékessé a szocialista autógyártás remekműve.

(19.10)

Hát, ez jutott eszembe arról a törvénygyárról, amit itt önök üzemeltetnek. Ez egyre inkább hasonlít a szocialista autóiparhoz: kigördülnek a törvények az önök gyárából, aztán utána rögtön viszik is sufnituningra, és két hónap után gyakorlatilag át kell írni az egész törvényt.

Úgyhogy nem is csodálkozom már azon sem, hogy magát ezt a törvényt sem sikerült teljesen egyértelműen benyújtani. Kósa Lajos ugyanilyen címmel benyújtott egy-két nappal ezelőtt egy másik javaslatot, aztán visszavonta, úgyhogy egészen a közelmúltig döcögve működött a nagyüzem. Mondhatnám azt is, hogy értem, miért kívánják csökkenteni a jogászképzésben részt vevő hallgatók számát: mert ehhez a törvényalkotáshoz valóban kevés jogászra van szükség. (Folyamatos zaj.)

De hogy egyetlen érdemi pontot kiemeljek, emlékeztetném önöket arra, hogy önök voltak azok, akik megszüntették a Költségvetési Tanács Hivatalát, most pedig úgy látszik, hogy a hivatalt megpróbálják a Költségvetési Tanács elnökének a fizetésén keresztül visszacsempészni. Most megemelték, miniszteri illetmény az, amit kapni fog a Költségvetési Tanács elnöke. Most már lesz egy asszisztense is. Jó lenne, ha gyorsan fabrikálna a törvénygyár egy javaslatot, amely az asszisztens fizetését is alaposan megemeli, mert asszisztens ide-oda, a Költségvetési Tanács elnökének még így sem nagyon lesz esélye arra, hogy a törvénygyár összes hibáját kijavítsa, ez a ma este során is egyértelművé vált. Márpedig vétójoga van ennek a Költségvetési Tanács-elnöknek, a Költségvetési Tanácsnak. Úgyhogy, ha úgy érzik, hogy a minőségbiztosításra esetleg utólagosan is lehetőséget adnának, akkor erre az egy pontra felhívnám a figyelmüket.

Bár tudom, hogy nem az önök népszerűsége az, amit ki kell vívnom, de jelezném, hogy a 6 oldalnyi javaslatból (Felmutatja a dokumentumot.) én csak ezt az egy pontot szerettem volna kiemelni, az összes többit majd írásbeli kérdés formájában benyújtom önöknek, számítva arra, hogy írásban egy nagyon magas szakmai színvonalú választ fogok majd önöktől kapni.

Úgyhogy én itt meg is köszönöm a figyelmüket, és biztatnám önöket arra, hogy Pethő András cikkét a Fidesz pártfinanszírozásáról olvassák el, ha másért nem, már csak azért, hogy a szocialista autóipar újra eszükbe jusson.

Köszönöm szépen. (Taps az LMP, valamint szórványos taps a Jobbik padsoraiból.)




Felszólalások:  Előző  235  Következő    Ülésnap adatai