Készült: 2024.04.29.12:59:29 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

268. ülésnap (2005.11.21.), 389. felszólalás
Felszólaló Arató Gergely (MSZP)
Beosztás oktatási minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utánihoz hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 2:10


Felszólalások:  Előző  389  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ARATÓ GERGELY oktatási minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! A Gazdasági Minisztériummal történt konzultáció alapján arról tudom tájékoztatni, hogy a 2102-es jelű összekötő út Budapest és Fót közötti szakaszának forgalma az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett. Ennek a legfontosabb oka - ahogy képviselő úr is említette - az, hogy Fót, Mogyoród, valamint Veresegyház és a térségben lévő további települések kedvelt célterületei a Budapestről kiköltözőknek. A szuburbanizáció nem csupán az említett települések lakónépességének ugrásszerű növekedését eredményezte, de a kereskedelem is követni látszik a folyamatot. A Fót legfontosabb közúti kapcsolatát jelentő 2102-es jelű összekötő útról közelíthető meg a fóti vállalkozási övezet, amely fővárosi szinten is jelentős kereskedelmi központtá fejlődött az elmúlt évek során.

Az M3-as autópálya melletti települések közlekedési problémáinak megoldása érdekében megkezdődött az úthálózat bővítésének előkészítése. A Magyar Közút Kht. Pest Megyei Területi Igazgatósága rendelkezik a 2104-es jelű Vác-Gödöllő összekötő út Gödöllő-Szada-Veresegyház elkerülő szakaszának tanulmánytervével. Ez az útszakasz a Gödöllő nyugati elkerülő út, valamint az M31-es autópálya beruházásaihoz igazítva közvetlen autópálya-kapcsolatot biztosít majd Veresegyház és az M3-as út között, csökkentve a Fót környéki úthálózat terheltségét.

Az igazgatóság rendelkezik továbbá a 2101-es jelű összekötő út Mogyoródot elkerülő szakaszának tanulmánytervével is. Az elkerülő út meglévő Fót és Mogyoród közötti szakaszán a 7+730 kilométerszelvényből indul ki, és az M3-as autópályát keresztezve Mogyoródot délről kerüli meg. Az elképzelésekben szerepel a mogyoródi elkerülő út folytatásában Fót elkerülése is, azonban erre tervek jelenleg nem állnak rendelkezésre. Az elkerülő út megvalósítása szakmailag a településtől délre és nem északra indokolt, tekintettel a jelenlegi és a jövőbeli közúthálózat szerkezetére. A fóti elkerülő út megépítése a 2007 és 2013 közötti uniós pénzügyi ciklus második felében látszik reális célkitűzésnek.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  389  Következő    Ülésnap adatai