Készült: 2024.09.26.04:38:56 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

99. ülésnap (1999.11.10.), 375. felszólalás
Felszólaló Manninger Jenő
Beosztás közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utánihoz hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 2:16


Felszólalások:  Előző  375  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MANNINGER JENŐ közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Most, hogy így az ügyrendi vitában elfáradtak és már csak kormánypárti képviselők vannak a teremben, ezért engedje meg, hogy csak röviden válaszoljak, illetve szóljak hozzá az ön felszólalásához, hiszen a téma rendkívüli fontosságára rámutatott.

A 67-es számú főút Szigetvár és az országhatár közötti szakasza új nyomvonalának megvalósítására vonatkozó terveit, elképzeléseit bizonyára ismeri, hiszen szerepel az országos közúthálózat távlati fejlesztési tervében, valamint a Baranya megyei regionális fejlesztési tervben.

A projekt fontosságát a magyar-horvát kormányközi kisebbségi vegyes bizottság zágrábi ülésén hivatalosan is felvetették és szorgalmazzák. A horvát fél elképzelése szerint Sellye térségében a Sopje-Révfalu közötti drávai átkelőhely a rövid távú programban szerepel. A fejlesztési igénnyel párhuzamosan már felmértük a feladat nagyságát és forrásigényét, az elmúlt évben pedig elkészült a megvalósíthatósági tanulmány is.

A Szigetvár és az országhatár között tervezett 35 kilométer hosszú új út várható beruházási költsége azonban a mai áron is mintegy 20 milliárd forintra becsülhető. Ilyen nagyságú beruházás nyilvánvalóan csak ütemezetten, minden bizonnyal a következő évtized során valósulhat meg. Az építkezés megindítását megelőzően azonban mind a horvát, mind a magyar oldalon számos előkészítő feladat elvégzésére lesz szükség. Példaként kell megemlíteni, hogy az említett út magyarországi szakaszának folytatásához egyelőre Szlavónia területén sincsenek meg a feltételek, hiszen a Sopje-Szlatina útvonal jelenleg megyei alsóbbrendű útként szerepel. Számos egyeztetés végrehajtása szükséges ugyanakkor a magyar oldalról is, mivel az új út keresztezi majd a Duna-Dráva Nemzeti Parkot, ezért a tervezési munkákat csak teljes körű környezetvédelmi egyeztetés és vizsgálat után lehet folytatni.

Amennyiben az új révfalui határátkelőhely létesítésében államközi megállapodás jön létre, az felgyorsíthatja a Révfalu-Sellye, majd a Sellye-Szigetvár közötti szakaszok megépítését. Az út építését és a határátkelőhely létesítését mindenképpen össze kell azonban hangolni.

Köszönöm a figyelmüket.




Felszólalások:  Előző  375  Következő    Ülésnap adatai