Készült: 2024.04.27.22:10:54 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

265. ülésnap (2017.12.11.), 286. felszólalás
Felszólaló Dr. Kovács Zoltán (Fidesz)
Beosztás Miniszterelnökség államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka Előadói válasz
Videó/Felszólalás ideje 3:56


Felszólalások:  Előző  286  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. KOVÁCS ZOLTÁN, a Miniszterelnökség államtitkára: Köszönöm szépen, elnök úr. Talán nem véletlen, hogy nagy vita, sőt semmilyen vita nem alakult ki erről az előterjesztésről, hiszen már az általános vitában is az látszott, hogy sok tekintetben támogatott a törvényjavaslat. A Törvényalkotási bizottság véleményét ismertette Vas Imre képviselőtársunk, aki lényegében összefoglalta, hogy mi az az új bürokráciacsökkentő negyedik csomag, amelyik már az eddigi 265 törvény mellett ‑ gyakorlatilag most már túlhaladtuk a 300 törvény módosítását is ‑ az állampolgárok, illetve a vállalkozások számára egyszerűbbé teszi azt a jogi dzsungelt, amelyben ma még mindig el kell hogy igazodjunk.

Ebben sok lépés történt, én a múltra most igazán csak néhány mondatban szeretnék visszatérni. Volt ebben, ami szintén a bürokratikus terheket csökkenti, illetékmentesség, illetve az igazgatási szolgáltatási díjak csökkentése közel 14 milliárd forint értékben éves szinten a polgárok és a vállalkozások számára, rövidebb határidők, egyszerűbb eljárási szabályok, amelyek aztán majd január 1-jétől az úgynevezett Ákr.-ben fognak véglegesen megjelenni a gyakorlatban.

Ebben a törvényjavaslatban az egyik fontos elem, hogy a hatóságok közötti kapcsolattartás gördülékenyebb legyen, ezzel is időt takarítsunk meg. Nemcsak anyagi terheket, hanem adminisztratív terheket is csökkent, ennek a folyamatos felülvizsgálatát folyamatosan végezzük. Ehhez tartozik még egy jelentős mértékű ágazati kormányrendelet-mó­do­sítás, amely szintén segíti majd az ezekben az ügyekben való eligazodást is. És ehhez természetesen kell egy háttérfolyamat-működéstámogatás is, amely rugalmasabbá teszi, és megfelelőbb eszközökkel rendeli felszerelni a közigazgatási hatóságot.

Kevesebb dokumentum beszerzésére van szükség az állampolgárok részéről, és hozzá lehet férni különböző nyilvántartási rendszerekhez, ilyen például a felsőoktatási információs rendszer, amely mindig problémát jelentett adott esetben az egyetemistáknak vagy a főiskoláknak, hogy a családtámogatási rendszerben mindig igazolást kellett hozni, most ez közvetlen hozzáférést eredményez. Hatósági nyilvántartásokat vonunk össze.

Párhuzamos nyilvántartások voltak, ezekben nem minden adat szerepelt pontosan, ezeket reményeink szerint rendbe tesszük ezzel, hiszen ugyanazokat az adatokat tartalmazták ezek a párhuzamos nyilvántartások. A cégeljárást is módosítjuk az egyszerűsített végelszámolás vonatkozásában. Ezt maguk a vezető tisztségviselők is levezényelhetik, és nem kell mindenféle adminisztratív teherrel vagy változással mindig a cégbírósághoz fordulni, például ha egy lakcím megváltozik, oda kellett fordulni, innentől kezdve ezt a módosításnál is meg lehet tenni, ezáltal is elősegítve a vállalkozásbarát környezetet.

(17.20)

Automatikus döntéshozatal, amely polgári eljárásokban szükséges, hatósági bizonyítvány kiadása vagy valamilyen igazolás kiadása ‑ ezt 24 órán belül kiadja a hatóság. Azt gondolom, hogy ez teljesen ügyfélbarát javaslat.

Tisztelt Képviselőtársaim! Azt kérem, hogy a holnapi zárószavazáson támogassák a törvényjavaslatot, hiszen ez egy progresszív, előrevivő, az állampolgárokat és a vállalkozásokat segítő törvényjavaslat. Köszönöm szépen, elnök úr. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  286  Következő    Ülésnap adatai