Készült: 2024.09.21.08:35:22 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

161. ülésnap (2008.10.06.), 148. felszólalás
Felszólaló Puch László (MSZP)
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:16


Felszólalások:  Előző  148  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Szeretném megnyugtatni, hogy mehet autópályán Pécsre 2010-ben minden jel szerint, hisz a koncessziós szerződés azt tartalmazza, hogy 2010. március 31-én az üzembe helyezésnek meg kell történnie, és csak nagyon kevés esetben, csupán vis maior esetén lehet az, hogy a kivitelező ettől a határidőtől eltér. Amennyiben ettől eltérne, az jelentős kötbérigénnyel járja, ezért azt gondolom, hogy a kivitelező be fogja tartani ezt a határidőt, ebből adódóan nincs kibúvási lehetőség, a határidő fix pont a koncessziós szerződésben, és attól a perctől kezdve van csak üzemben tartási díj, amikor a forgalom megindul az autópályán. De nem ez a lényeg.

Ön azt feszegeti egy újsághírre hivatkozva, hogy kell-e az alagút vagy nem, lesz-e bevágás vagy nem lesz, elkerülő út vagy nem. Azt ön is ismeri, hisz én is abból a térségből származom, hogy a Geresdlaki-dombságra meredeken érkezik az autópálya nyomvonala, és ez a dombvidék elkerülhetetlen volt, hogy lejussanak Pécsre, vagy a Mecseken át kellett volna vinni. Tehát amikor a nyomvonalat választották a szakemberek, akkor mérlegeltek három alternatívát: 1. elkerülik ezt a területet; 2. a völgyhidas megoldást, vagyis a bevágási megoldást választják; 3. vagy azt a megoldást választják, ami az alagúttal együtt jár.

Az elkerülés, azt gondolom, sehogy nem lett volna megoldható, hisz ha a Duna felé kerüljük el, akkor a gemenci rezervátumot éri el, tehát az nem járható út; amennyiben beljebb, akkor pedig ott a Mecsek oldala van, és ugyanúgy át kell menni egy erős dombvidéken. Azt gondolom tehát, hogy a nyomvonal ebben az intervallumban volt megvalósítható, s így csak az volt a lehetőség az autópálya nyomvonalának kijelölésekor, hogy a völgyhidas megoldást és a bevágás kombinációját választják, vagy az alagutas kombinációt. Azt gondolom, azért választották a szakemberek az utóbbit, mert a 30-35 méteres bevágások környezetvédelmileg sem teljesen megoldhatók. Amennyiben ezek feltöltésre használhatók... (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.)

Köszönöm szépen, elnök úr, majd folytatom a viszontválaszban.




Felszólalások:  Előző  148  Következő    Ülésnap adatai