Készült: 2024.09.23.23:07:33 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

165. ülésnap (2004.09.20.), 139. felszólalás
Felszólaló Gaál Gyula
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:19


Felszólalások:  Előző  139  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

GAÁL GYULA gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Elnök Úr! Hölgyeim és Uraim! Tisztelt Képviselő Úr! A helyzet sajnos nem ennyire egyszerű és egyértelmű, ahogy képviselő úr kérdésében feltette. A Magyar Államvasutak történetének egy fordulópontjához érkezett, azt is mondhatom, hogy igen súlyos helyzetben van. Véget értek és kimerültek azok a lehetőségek, amelyek az évtizedek alatti alulfinanszírozottságból származnak. Nem lehet tovább folytatni azt, hogy nem kapja meg a működéséhez szükséges elengedhetetlen támogatást, tehát a szolgáltatás színvonala folyamatosan romlik, miközben a veszteség egyre halmozódik, és már a saját tőkéjének a megőrzése vagy felélése a tét.

Ezért olyan reformtervet kell a magyar vasútnak kidolgoznia a vonatkozó kormányhatározat alapján, ami lehetővé teszi, hogy megfogalmazza azokat a stratégiai tevékenységeket, amelyeket képes magas színvonalon, jó hatékonysággal ellátni, ugyanakkor az adófizetők pénzéből kevesebb költségvetési támogatást felhasználni. Ennek a feladatnak vagy programnak a jegyében tekintette át a Magyar Államvasutak vezetősége, hogy milyen veszteségtermelő tevékenységek vannak, amelyek átalakítása szükségessé válik, és ennek alapján nyújtotta be a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz az új menetrendi javaslatot, amely a jövő évtől induló járatokra vonatkozik.

Mivel még ebben a kérdésben nincs döntés, azért nem tudok egyelőre egyértelmű választ mondani képviselő úrnak. Azt tudom, hogy a MÁV Rt. javaslatában nem szerepel az a megoldás, hogy megszünteti a vonalat. Vonalak megszüntetése egyáltalán nem szerepel a MÁV Rt. javaslatában. Bizonyos járatok megszüntetése igen. A kettő között érzi képviselő úr a különbséget. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium meg fogja vizsgálni ezt a beadványt, és a megkötendő közszolgáltatási szerződésben fogjuk rögzíteni, hogy melyik járatokra lesz szükség, és milyen járatok szüntethetők meg a jövőben. Még körülbelül egy hónap türelmet kérek a végérvényes válaszra.




Felszólalások:  Előző  139  Következő    Ülésnap adatai