Készült: 2024.04.29.19:41:36 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

88. ülésnap (2015.06.17.), 196. felszólalás
Felszólaló Szilágyi György (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:03


Felszólalások:  Előző  196  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SZILÁGYI GYÖRGY (Jobbik): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Mi is ilyen nagy dilemmában vagyunk, mint amit elmondott Szabó Szabolcs. Azt tudjuk, hogy a 3-as metróval kapcsolatosan már régóta nagyon nagy problémák vannak, és valóban ideje volt már, hogy a kormány megpróbál lépni ebben az ügyben; viszont ahogy képviselőtársam, Hegedűsné elmondta, a gáttal kapcsolatosan erős fenntartásaink vannak, hogy ott mi fog lezajlani.

Egy dolgot engedjenek meg nekem, és éppen ezért csak a 3-as metróval szeretnék nagyon röviden foglalkozni, engedjenek meg egy megjegyzést. Úgy szól a törvény, hogy egyes fővárosi fejlesztésű beruházások gyorsításáról és egyszerűsítéséről. Itt a gyorsításon van a hangsúly. Engedjék meg, hogy a 3-as metró ügyében egy kicsit visszamenjek az időben. 2011-ben, négy évvel ezelőtt Tarlós István és a Főpolgármesteri Hivatal egy több mint ezeroldalas tanulmányt és anyagot tett le Orbán Viktor asztalára. 2011-ben ebben a több mint ezeroldalas anyagban leírták és felhívták a kormány figyelmét, hogy a 3-as metró ‑ és itt már nem értünk egyet Szabó Szabolccsal ‑ életveszélyes. A 3-as metrón 100 ezer ember utazik naponta. 100 ezer ember! (Dr. Vas Imre: 500 ezer.) Jó, legyen; ha 500 ezer, akkor még nagyobb gond van, de legyen csak 100 ezer ember, Vas Imre képviselőtársam. Önök ezekkel az emberekkel négy éve játszadoznak, az életükkel játszanak. És hogy valóban így van ‑ és ne mondja azt, hogy csak a levegőbe beszélek ‑, amikor kigyullad egy metrószerelvény, akkor ott igenis életveszély van. Nemrégiben történt meg, hogy a 3-as metró vonalán kigyulladt egy metrószerelvény.

Hogy a 3-as metró ez alatt a négy év alatt egyáltalán működni tudott, az nem a kormánynak köszönhető, hanem annak, hogy a Fővárosi Önkormányzat, egyébként erőn felül, különböző forráselvonásokkal ‑ az önkormányzati cégek finanszírozásának elvonásával ‑ elvégezte azokat a tűzoltási felújításokat a 3-as metró vonalán, amely tűzoltásoknak köszönhetően valamilyen szinten működőképes maradt a 3-as metróvonal.

Én megértem, hogy most elkezdik azt, hogy felgyorsítsuk, de ennek egyetlenegy magyarázata lehetne, az, hogy 2011 óta ezt az ezer oldalt önöknek mostanáig sikerült elolvasni, tehát most értek a végére. Ezer oldalt négy év alatt elolvastak, és amikor a végére értek ennek az ezer oldalnak, akkor rájöttek, hogy hú, itt valóban nagyon nagy probléma van, kezdjünk el gyorsan valamit csinálni, és gyorsítsuk fel. Tehát a problémám nem az, hogy önök most behozták ezt a törvényt, és valóban szeretnék a 3-as metró problémáját valamilyen szinten megoldani, hanem a problémám az, hogy ezt most hozták be, holott már 2011-ben világos volt, hiszen a miniszterelnök úr asztalán volt az a tanulmány, amely pontosan bemutatta a 3-as metró helyzetét. Szerintem ez felháborító, ez tényleg azt jelenti, hogy önök különböző más érdekeket figyelembe véve mindig elodázták ezt a döntést, mindig háttérbe szorították egy olyan üzemnek a baleset- és életveszélymentessé tételét, amely üzem nagyon fontos a budapestiek számára, amely üzemet nagyon sok ember használja nap mint nap, és amely üzemben bármikor olyan katasztrófa következhetett volna be eddig is, amely után ‑ jó, persze Magyarországon nem, de más országokban igen ‑ kormányok buktak volna bele. De nem is az számít, hogy a kormányok belebuktak volna, hanem az, hogy emberéleteket veszélyeztettek négy éven keresztül.

Örülök annak, hogy végre észbe kaptak, és négy év után elkezdenek a 3-as metróval komolyan is foglalkozni. Köszönöm szépen, hogy meghallgattak. (Taps a Jobbik soraiban.)




Felszólalások:  Előző  196  Következő    Ülésnap adatai