Készült: 2024.04.26.05:34:20 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

226. ülésnap (2012.10.08.), 24. felszólalás
Felszólaló Dr. Fónagy János (Fidesz)
Beosztás Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend előttihez hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 3:09


Felszólalások:  Előző  24  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! A kormány valamennyi intézkedését a fogyasztói érdekek figyelembevétele, a fogyasztók védelme irányította és irányítja. Ennek egyik kiemelt területe az ön által is részletesebben említett hírközlési szolgáltató és a fogyasztó között létrejövő szerződések feltételeinek, tartalmának, garanciarendszerének átalakítása.

Engedje meg a tisztelt Ház, hogy ebből az igen nagy joganyagból csak néhány példát emeljek ki. Az elmúlt évben az elektronikus hírközlési törvény módosításával, valamint az ahhoz kapcsolódó szabályozási környezet kidolgozásával a kormány jelentős mértékben megerősítette a fogyasztói jogokat ezen az állampolgárok mindennapjait alapvetően érintő, korábban a szolgáltatók érdekei által uralt területen.

Kiemelhető a szolgáltatókat kötő határidő a fogyasztótól érkező ajánlatra adandó válaszra, a fogyasztók számára nyitva álló elállási jog abban az esetben, ha olyan ajánlatokat fogadtak el, amelyet távollevőtől, például telefonon kaptak, de fontos fogyasztókat védő szabály, amely szerint a szolgáltató az előfizetőtől nem követelhet díjat vagy olyan ellenszolgáltatást, ha olyan szolgáltatást értékesít számára, amelyet nem rendelt meg. Ezekben az esetekben még azt sem lehet vélelmezni, hogy a szolgáltató erre irányuló ajánlatát hallgatólagosan vagy ráutaló magatartással fogadta el a fogyasztó. A fogyasztóktól érkező hibabejelentéseket a szolgáltatók kötelesek 48 óra alatt kivizsgálni, és arról a bejelentőt tájékoztatni. A javaslat a szolgáltatók mozgásterét korlátozza jelentős mértékben az ön által is említett egyoldalú szerződésmódosítás területén, amelyre talán a legtöbb fogyasztói panasz érkezett.

A legteljesebb mértékben egyetértünk azzal, hogy a digitális átállás területén is támogatni kell a rászorultakat. A modern technika eszközeivel is javítani kell a rászorultak esélyeit, felzárkózási lehetőségeit. Ennek első feltétele, hogy számukra ezek a szolgáltatások hozzáférhetőek legyenek, megfizethetőek legyenek; átlátható, érthető, minden szerződő számára egyenrangú szerződések jöjjenek létre. A kormánynak a korábbi rendelkezései s most az ön által is említett törvényjavaslatok ezeket a célokat szolgálják, ezért nemcsak önt, hanem az egész Országgyűlést kérem arra, hogy ezeket támogatni szíveskedjenek.

Köszönöm, elnök úr. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  24  Következő    Ülésnap adatai