Készült: 2024.09.21.05:09:35 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

257. ülésnap (2005.10.24.), 175. felszólalás
Felszólaló Dr. Kovács Zoltán (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 1:59


Felszólalások:  Előző  175  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. KOVÁCS ZOLTÁN (Fidesz): Tisztelt Államtitkár Úr! A Hungarotel Távközlési Rt. Magyarország 263 településén biztosítja a telefonszolgáltatást, többek között Pápán és Sárváron, Salgótarjánban és Szécsényben, valamint Békéscsabán és Orosházán, és még sok más településén, valamint ezen városok vonzáskörzetében is. A társaságok szolgáltatási területenként több tízezer előfizetővel rendelkeznek.

A Hungarotel a közelmúltban új díjcsomagokkal lepte meg előfizetőit. Az általában kis jövedelmű, többségükben nyugdíjas előfizetők által igénybe vett “Otthon 20ö tarifacsomagot a szolgáltató “Otthon 60ö elnevezésűre változtatta. Az “Otthon 20ö előfizetési díja tíz perc ingyenes beszélgetéssel 1990 forint volt, az utóbbié 3090 forint; ez 35 százalékos emelés. A szolgáltató azoknak is a magasabb díjcsomagot számlázta, akiknek egyébként az alacsonyabb díjcsomag járt volna.

Az új számlák kipostázását követően a Hungarotel ügyfélszolgálati irodáiban Pápától Sárvárig, Békéscsabától Salgótarjánig tumultuózus jelenetekre került sor, az előfizetők valósággal megrohamozták az ügyfélszolgálati irodákat, volt olyan hely, ahol az őrző-védő szolgálatnak kellett közbelépnie a rendfenntartás érdekében. Úgy gondolom, az előfizetők indulatai jogosak, hisz rendkívül méltánytalan eljárás és díjkalkuláció szenvedő alanyai. Igen nagy a valószínűsége annak, hogy a szolgáltató visszaél piaci erőfölényével, ezért a fogyasztóvédelmi hatóságok, illetve a Versenyhivatal fellépése is indokoltnak tűnhet.

Ismeri-e államtitkár úr, illetve az illetékes hatóságok az ilyen jellegű drasztikus áremeléseket? Mit kíván tenni ön, illetve mit kívánnak tenni a felügyeleti szervek azért, hogy a monopolhelyzetben lévő szolgáltató ne éljen vissza helyzetével?

Tisztelettel várom válaszát.




Felszólalások:  Előző  175  Következő    Ülésnap adatai