Készült: 2024.04.28.16:52:49 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

297. ülésnap (2013.08.26.), 218. felszólalás
Felszólaló Hegedűs Lorántné (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:35


Felszólalások:  Előző  218  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HEGEDŰS LORÁNTNÉ (Jobbik): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Asszony! Ebben a rövid maradék időmben egy pedagógus kérdéseit szeretném tolmácsolni itt, a tisztelt Ház előtt, akinek ez lesz a 17. tanéve, amit most el fog kezdeni, és alig keres többet, mint 120 ezer forint. Tehát igen, nagyon örülne a bérrendezésnek, csak vannak keserű dolgok, amelyeket nem nagyon tudnak megérteni pedagógustársaival együtt, nem tudják értelmezni. Tolmácsolom tehát ezeket a konkrét kérdéseket.

Miért kezelik egységesen az egyetemi végzettségűeket a korábbi H-, I-, J-kategóriák összeolvasztásával? Így a szakvizsgával rendelkezők és a doktorival rendelkezők kifejezetten rosszul fognak járni. Tudjuk, hogy akik például szakvizsgát tettek, azok sok esetben saját költségükön tették ezt meg, esetleg részben valamifajta támogatásban részesülhettek, de nagyon kevesen kaptak ezért teljes összegű térítést, ugyanakkor ezen végzettség nélkülözhetetlen volt intézményvezetői állás betöltéséhez vagy pedig vizsgaelnöki feladatok ellátásához. Miért van ez a hátratétel tehát?

Miért nem lesz minőségi bérpótlék, miért nem lesz kafetéria? Tudjuk, hogy ameddig önkormányzati fenntartásúak voltak az iskolák, nagyon sok esetben az önkormányzatok - sokszor erejükön felül is - próbáltak kafetériát adni, most már erre nem lesz lehetőség.

A kötelező óraszámot miért nem differenciálják? A készségtantárgyaknál adott esetben kevesebb lehet a készülési idő, nincs dolgozatjavítás, míg más tantárgyak esetén ez egy komoly megterhelés, vajon, miért nem teszik meg ezt a differenciálást, ezt a különbségtételt, nagyon fontos lenne.

Mi indokolja a többszakos pótlék eltörlését, mi indokolja a hiányszakon tanítók pótlékának is az eltörlését?

Végül: miért csak egy kormányrendeletben kívánják szabályozni a jövőben a pedagógusbér-rendezést, illetve a minősítés rendszerét? Ha valóban komolyan gondolnák a bérrendezést, ha valóban megbecsülnék a pedagógusokat és a munkájukat, akkor valószínűleg ehhez megfelelő jogeszközt találnának, adott esetben egy sarkalatos törvényben lenne kőbe vésve a pedagógusok életpályája.

Köszönöm szépen, hogy meghallgattak. (Taps a Jobbik soraiban.)




Felszólalások:  Előző  218  Következő    Ülésnap adatai