Felszólalás adatai
170. ülésnap (2000.11.07.), 213. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Manninger Jenő |
Beosztás | közlekedési és vízügyi minisztériumi politikai államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | interpelláció szóban megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 3:02 |
Felszólalások: Előző 213 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
MANNINGER JENŐ közlekedési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Arra a kritikai megjegyzésére, hogy az előző interpellációs napon az M0-ás ügyében feltett kérdésre, illetve a napirend előtti felszólalásra ugyanolyan tartalmú választ adtunk, azt válaszolhatom, hogy részünkről ez tudatos eljárás volt. Ugyanis az lenne jogosan kifogásolható, ha ugyanarra a kérdésre különböző választ adtunk volna.
Ami pedig a válaszok tartalmát illeti, a megoldásról is részletesen beszéltünk. Elmondtuk, hogy a közlekedési tárca vezetőinek, szakembereinek legfőbb célja a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtése, a közutakon bekövetkező balesetek számának csökkentése.
Ennek érdekében az M0-ás közlekedésbiztonságának javítására az üzemeltető Nemzeti Autópálya Részvénytársaság tervet dolgozott ki, melynek végrehajtását a múlt hónapban a bekövetkezett balesetek miatt felgyorsították. Egyetértünk természetesen azzal, hogy az M0-ás autóút biztonságosabbá tételére a végleges megoldást valóban csak az elválasztó sávval kiépített autópálya jelentheti.
A kormány tízéves autópálya-építési programjának felülvizsgálatára és gyorsítására most készülő tervezetekben már szerepel az M0-ás autóút autópályává bővítése. A teljes beruházás azonban a szükséges két új Duna-híddal együtt több mint 70 milliárd forintot igényel. Így a megvalósítás a közlekedésbiztonsági szempontokat is figyelembe vevő gyorsforgalmi útépítési program során fokozatosan valósítható meg.
A balesetek számának csökkentésére természetesen addig is azonnali intézkedéseket kell hozni. Így az autópályát üzemeltető Nemzeti Autópálya Részvénytársaság az M0-ás szóban forgó részén már 2,5 kilométer hosszon új pályaelválasztó elemeket épített ki. Gyorsítják a burkolati hibák javítását, és további útjelző táblákat helyeznek el. Várható, hogy ezen intézkedések eredményeként csökken a balesetek száma, fegyelmezettebben és biztonságosabban lehet közlekedni ezen a kritikus szakaszon.
Tájékoztatom ugyanakkor a képviselő urat, hogy a kormányzati munkamegosztás szerint a beruházások pénzügyi fedezetének nem a közlekedési tárca költségvetésében kell majd megjelennie.
Tisztelt Képviselő Úr! Ön interpellációjában írásban is említette, hogy Németországban haladéktalanul nekiláttak a keleti tartományok útjainak rendbetételéhez. Ismeretes az is, hogy ehhez a nyugati tartományok németmárka-milliárdokkal járultak hozzá. Sajnálatos tény, de ön előtt, aki külügyekkel is foglalkozik, nyilván ismert, hogy Magyarországon más volt a helyzet. Természetesen, ha ön többletforrásokat is tudna szerezni az M0-ás körgyűrű minél előbbi megépítésére, azt nagy örömmel vesszük, és minél előbb megkezdjük az építést.
Kérem képviselő urat és a tisztelt Házat, hogy válaszomat elfogadni szíveskedjenek. (Taps a kormánypártok soraiban.)
Felszólalások: Előző 213 Következő Ülésnap adatai