Készült: 2024.04.26.04:33:45 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

88. ülésnap (2015.06.17.), 214. felszólalás
Felszólaló Dr. Vas Imre (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka Előadói válasz
Videó/Felszólalás ideje 4:19


Felszólalások:  Előző  214  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. VAS IMRE (Fidesz): Igen, köszönöm szépen a szót, elnök úr. Köszönöm képviselőtársaimnak a hozzászólást, mindazokét, akik támogatták a javaslatot, mind akik kritikát fogalmaztak meg.

Először a metrófelújítással, illetve -meg­hosszab­bítással kapcsolatban. Az nem hangzott el, itt kritika tárgya volt az engedélyek gyorsasága. De ami a vasútbiztonság szempontjából a legfontosabb, a vasúthatósági engedélynél az eljárási határidőket egyébként nem rövidíti le, ez külön benne van mint vonalas létesítmény engedélyezésére vonatkozó utalás a törvényjavaslatban. Tehát nagyon sok eljárást lerövidít a 3-as metró felújításával kapcsolatban, viszont a vasúthatóságit nem, mert az az ügy szempontjából a legfontosabb.

Én is kiemelem, hogy a 3-as metró nem életveszélyes; kétségtelenül vannak problémák, kétségtelenül elhasználódott, kétségtelenül sok helyen sebességkorlátozás van. De egyébként, köszönhetően a Fővárosi Önkormányzat, illetve a BKV ott dolgozó munkatársainak, azért jól üzemel, és egyébként naponta 500 ezer embert szállít. Úgyhogy ezúton is köszönöm azoknak, akik tényleg erejüket megfeszítve ezt üzemeltetik, és igyekszünk, ezért is nyújtottuk be a törvényjavaslatot, hogy ennek a vonalszakasznak a felújítása minél előbb megtörténjen.

Hegedűs Lorántné képviselőtársunk itt ilyen üzleti megfontolásokról, meg nem tudom, miről beszélt. Hát, az az igazság, hogy ha az üzleti megfontolás egyébként, hogy minél előbb elkészüljön, akkor valóban, az előterjesztőket vezérelték üzleti megfontolások, hogy a fővárosiak érdekében járjanak el, és nyilván szeretnénk mi is, hogyha ez minél előbb megvalósulna.

A térképpel kapcsolatban: egyébként tulajdonképpen, véleményünk szerint most is ugyanezt a területet szabályozza, csak nem felelt meg a normavilágosság követelményének. Az meg, hogy mondjuk, egy A4-es lapon benyújtandó törvényjavaslatban egy Budapest hosszában végigmenő térképet nem tudunk kellő részletességgel benyújtani, egy A4-es lapon, ez azt hiszem, informatikai probléma, és még sajnos nem járunk itt. De kétségtelen, ennek a térképnek egyébként létezik olyan változata, amiből kivehetők a helyrajzi számok pontosan.

Azt egyébként sajnálom, mivel a metrófelújítás hat országgyűlési képviselő választókörzetét érinti, ebből négy ellenzéki képviselő képviseli őket, és sajnos a négy ellenzéki képviselőből egyedül Hiszékeny képviselőtársam volt jelen; ő ugyan nem szólt hozzá a vitához, de láthatóan támogatta a metrófelújítást.

Az óbudai gátépítéssel, mobilgátépítéssel kapcsolatban itt a parlament padsoraiban is vita alakult ki, hogy hogy kell és mire kell figyelni. Itt nyilván az előterjesztőknek is arra kellett figyelni, hogy lehetőleg minél előbb megvalósuljon, és a körülményekhez képest a környezeti, a régészeti érdekek megóvását is figyelembe vegyük. De egyszerre teljes mértékig ezt nem lehet megoldani. Én úgy gondolom, hogy a törvényjavaslat egy jó kompromisszum.

Ha képviselőtársaimnak módosító indítványa van a törvényjavaslathoz, azt természetesen megfontoljuk, és kérem képviselőtársaimat, hogy támogassák a törvényjavaslat elfogadását.




Felszólalások:  Előző  214  Következő    Ülésnap adatai