Készült: 2024.04.27.21:47:00 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

200. ülésnap (2005.02.21.), 283. felszólalás
Felszólaló Dr. Józsa István (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:12


Felszólalások:  Előző  283  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. JÓZSA ISTVÁN (MSZP): Köszönöm szépen, elnök asszony. Nem véletlenül nyomtam gombot, hanem két hozzászólásra szeretnék reagálni a kétperces hozzászólás szabályainak megfelelően. Tóth István képviselőtársam, azt hiszem, kicsit felületesen említette, hogy az úthasználati díj emelése infláció feletti volt. Valószínűleg figyelmen kívül hagyta, hogy a díjemeléssel az igénybe vehető szolgáltatás mértéke is emelkedett. Tehát lehet, hogy ő, ha csak az inflációhoz méri, akkor az több, de ha az igénybe vehető szolgáltatást is figyelembe veszi, akkor ez egy arányos matricadíj-emelést jelent.

Azzal viszont kétségtelenül van korreláció, van összefüggés, hogy minél alacsonyabb a matricadíj, annál többen használják az autópályát, és ezzel összefüggésben a közúti közlekedés, ami alapvetően veszélyes üzem, mind a gépkocsivezető éberségének, frissességének törvényi védelme, mind a közlekedés többi résztvevőjének védelme valóban indokolja a törvényi szabályozást. Ilyen értelemben előrelépés a digitális tachográf alkalmazása is. Ugyanakkor az egységes matrica mint pozitívum, azt hiszem, mindenképpen elismerésre kell hogy kerüljön itt a parlamenten belül is.

A másik, a versenyképesség is felmerült. A versenyképességnek nem egyedül a munkabérhányad az összetevője, hanem nagyon jelentős mértékben a használt eszközök amortizációs költsége is. E tekintetben pozitívumként szeretném megemlíteni, hogy 2004-ben a GKM egy sikeres IFA-csere pályázati támogatást bonyolított le, amelynek keretében jó néhány amortizálódott, korszerűtlen gépkocsi, ezáltal veszélyes gépkocsi került lecserélésre korszerű, környezetbarát tehergépkocsira.

Köszönöm a figyelmet.




Felszólalások:  Előző  283  Következő    Ülésnap adatai