Készült: 2024.09.22.09:19:17 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

102. ülésnap (2019.12.10.), 61. felszólalás
Felszólaló Dr. Brenner Koloman (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:06


Felszólalások:  Előző  61  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. BRENNER KOLOMAN (Jobbik): Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! 2019 nyarán írásbeli kérdéssel fordultam a Belügyminisztériumhoz azzal a címmel, hogy ki tart rendet a magyar autópályákon. Az írásbeli kérdésemre adott választ ezúton szeretném először is megköszönni, a tartalmát azonban sajnos nem tudom elfogadni. A kérdésem ugyanis arra irányult, hogy a magyar rendőrség milyen stratégiával rendelkezik az autópályákon csak horrorkaraván néven elhíresült, többnyire román vagy más balkáni illetőségű szabálytalan közlekedők visszaszorításával kapcsolatban.

(Dr. Szűcs Lajost a jegyzői székben Földi László váltja fel.)

Jómagam nagyrészt az M1-es autópályán nagyon sokszor találkoztam azzal, hogy egy román szerelvény 90-es sebességnél hirtelen átrántja a kormányt a bal sávba; az érzés leírhatatlan. Azt kaptam a válaszban, hogy 2018-ban 11 468 esetben szabtak ki bírságot a reggel 6 és este 10 óra közötti előzési tilalmat megszegő kamionokra, valamint 1004 alkalommal szankcionálták a járművek szabálytalan megterhelését. Ezek valóban magas számok, de a mai napig  nemrég jelent meg egy nagy híradás egy komoly balesetről ez ügyben  a magyar autópályákon ezek a horrorkaravánok továbbra is ott vannak. Ezúttal több kérdést szeretnék feltenni ez ügyben az illetékes államtitkár úrnak.

Elég hatékonynak ítélike meg a szankcionálás rendszerét ahhoz, hogy a megbüntetett román, bolgár s a többi szabálytalankodón a büntetést valóban be lehessen hajtani? Elég visszatartó erejük vane a jelenlegi szankcióknak, vagy ezeknek a horrorkaravánoknak a visszaszorításához  ami mindannyiunk közös érdeke, hogy a magyar autópályákon biztonságban közlekedhessünk  érdemes volnae a büntetések mértékén emelni?

(13.40)

Vane arra nézve kimutatás, hogy, mondjuk, az elmúlt évben, illetve lassan már a 2019. évben is hány gépjármű volt külföldi, és hányan fizették be valóban a kirótt büntetést? Hiszen nem olyan egyszerű ezeket a nemzetközi szinten kirótt büntetéseket behajtani. A teljes szankcionálás véleményünk szerint reformra szorul, hiszen ezek általában olyan kereskedők, nevezzük őket így, akik Németországból vagy egyéb nyugati országból általában levetett, idős kocsikat hoznak be üzletszerűen Romániába, Bulgáriába, Szerbiába s a többi. És nagy valószínűséggel már be van kalkulálva ennek a büntetésnek a mértéke az ő üzleti tervükbe, ha szabad így mondani.

Tehát az a kérdésünk, hogy kellenee itt ez ügyben egy olyan büntetési reformot végrehajtanunk, és meggyőződésünk, hogy igen, ami visszatartó erővel bír. Hiszen, még egyszer mondom, ez mindannyiunk közös érdeke, hogy a magyar autópályákon végre biztonságban tudjunk közlekedni. Várom államtitkár úr érdemi válaszát. (Taps a Jobbik padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  61  Következő    Ülésnap adatai