Készült: 2024.09.19.07:00:33 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

222. ülésnap (2001.09.05.), 187. felszólalás
Felszólaló Kovács Kálmán (SZDSZ)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:25


Felszólalások:  Előző  187  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

KOVÁCS KÁLMÁN (SZDSZ): Nem szívesen mondom, képviselőtársam, de szerintem jobb lenne, ha erre a választ Manninger Jenő államtitkár úr adná meg, mert ugyanazt mondaná, amit én, tehát a savanyú cukrot a vécécsészével nem jó összekeverni.

Az M0-ás autópályának ez az ominózus szakasza, tehát a 2-es úttól az M3-asig önmagában 14 lehajtót és egyéb szakaszokat tartalmaz, mindössze 3,5 kilométer, szinte semmi másból nem áll, mint szinteltolással történő kereszteződésekből, iparipark-lehajtókból, bevásárlóközpont-lehajtókból.

 

(15.50)

 

Ezt összehasonlítani egy sík vezetésű autópálya kilométerárával... (Perlaki Jenő: Nyolcszorosa!) De bocsánat! Azért mondtam, jobb, ha a szakállamtitkár válaszol. Viszont össze lehet hasonlítani az M3-as autópálya első, általunk épített szakaszát a mostanival, amely mai áron itt, az önök által titkosított, de aztán mégis félig-meddig nyilvánosságra került, autópálya-vitanapon nyilvánosságra került anyagból derül ki, hogy mai áron az elveszített per után is - tehát, amit a kormány elveszített - csak 930 millió forint kilométerenként, szemben a jelenlegi megbízással, ami 1 milliárd 350 millióról szól kilométerenként - mai áron van mind a kettő -, plusz a híd, mert a híd, a maga körülbelül 10 milliárdos összegével, nem szerepel ebben az 1 milliárd 350 millió forintos megbízási díjban. Ez fix összegű, a kormány írta alá, itt is be volt jelentve, és a titkosított anyagból bármikor megnézheti, hiszen ezek a számok itt, a parlamentben elhangoztak, tehát mindenki a titkos anyagból kormányoldalról arról beszélt. Tehát azt szeretném csak mondani, amit össze lehet hasonlítani, abban álljuk a próbát.

Ön a minőséget is említette; bizonyos átereszeknél nem a kivitelező hibája volt, azért számolhatott el többletköltséget. A tervezés hibája volt, valóban, igen; nem gondolta senki a belvizeknek azt a szintű tervezését, azokon a nemzetközi szabványokon ment, ahogy korábban az autópálya. (Perlaki Jenő: És a szakszerűség?) Most is lesz ilyen probléma a Tisza-híd magasságával, mert azóta megváltoztak az árvízi viszonyok, és bizony szerintem, ha nem emeljük meg fél méterrel a Tisza-hidat, ugyanezt a vitát lefolytathatjuk majd a polgári Tisza-hídról hat év múlva.

Köszönöm szépen.

 




Felszólalások:  Előző  187  Következő    Ülésnap adatai