Felszólalás adatai
186. ülésnap (2012.05.08.), 249. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dúró Dóra (Jobbik) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kétperces felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 1:41 |
Felszólalások: Előző 249 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DÚRÓ DÓRA (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Kormánypárti Képviselőtársaim! Én úgy látom, hogy egy szemléletbeli különbség van köztünk. Egyrészről azt nem vitatja egyikünk sem, hogy a szakképzésbe bekerülő fiataloknak az egyharmada, fele - különböző felmérések vannak erről -, valóban tény, hogy funkcionális analfabéta, ezt önök sem vitatják. Azt sem vitatjuk, sem mi, sem önök, hogy ez nem a szakképzésnek a hibája. Természetes, hogy nem a szakképzés hibája, ezt egy adottságként kapja meg a szakképzés, nyilvánvaló; a különbség ott van, hogy ha azt a kérdést tesszük fel, hogy ezzel az adottsággal mit kezd a szakképzés. Mi úgy látjuk, hogy mivel ez egy adottság, és a jelenben is ez van, nemcsak a múltban volt ez, ezért ezzel a szakképzésnek valamit kezdenie kell. Azzal, hogyha a közismereti tárgyaknak az arányát csökkentik, a törvény értelmében akár nulla százalékra csökkentik, azzal nem javítanak, sőt rontanak ezen a helyzeten, ezért mondjuk azt, hogy hiba csökkenteni a közismereti tárgyak arányát.
A másik pedig, hogy a bekerülő gyereket, 14-15 éves gyerekeket minek tekintjük. A Jobbik nem véletlenül mondja azt, hogy a szakképzés a köznevelés része kellene hogy legyen, hiszen egy 14-15 éves gyereknek a fejlődése, a nevelése nem fejeződött be. Tehát a pedagógiának, a közismereti tárgyaknak, a szakoktatóknak igenis helye van egy 14-15 éves gyerek nevelésében, és ez a másik szemléletbeli különbség, amit ez a törvényjavaslat élesen elutasít, és ezek azok a különbségek, amik miatt mi ezt nem tudjuk támogatni.
Köszönöm a figyelmet. (Taps a Jobbik soraiban.)
Felszólalások: Előző 249 Következő Ülésnap adatai