Készült: 2024.04.28.20:40:37 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

240. ülésnap (2009.11.09.), 26. felszólalás
Felszólaló Ecsődi László (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:01


Felszólalások:  Előző  26  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ECSŐDI LÁSZLÓ (MSZP): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Miniszter Úr! A MÁV megmentése, talpon maradása érdekében a vasút megreformálására van szükség. Ezt egyikünk sem vitatja, vonja kétségbe a mai napokban.

Az egyes szárnyvonalakat érintő szerkezeti átalakítás az én választókerületemet sem kerülte el. A Mezőfalva-Paks vonalon tervezett személyszállítás szüneteltetésével egy időben ígéretet kaptunk arra, hogy a Volán-járatokkal, menetrend-, illetve útvonalváltozással pótolják a kieső személyszállítást. Körzetem megnyugtatása érdekében fordulok a miniszter úrhoz: tartható lesz-e a kitűzött menetrend, és biztosítva lesz-e ugyanúgy, ugyanolyan szinten a helyi közlekedés, mint ahogy korábban történt?

Ugyanakkor szeretném felhívni az ellenzők és az örök pesszimisták figyelmét arra, hogy a MÁV megreformálása nemcsak politikai kérdés, hanem országos és nemzeti ügy. Ugyanakkor arra is felhívnám a figyelmet, hogy a szerkezetátalakítás nemcsak a szárnyvonalak megszüntetésével, de fejlesztésekkel is jár, amire szintén jó példa a választókerületem. És erről roppant keveset vagy egyáltalán nem lehet hallani, pedig jó lenne, ha nem kerülné el sem az emberek, sem a média figyelmét.

A Budapest-Székesfehérvár szakaszon a Velencei-tónál, Kápolnásnyék-Velence-Gárdony-Dinnyés útvonalon a vasúti pálya teljes felújítása folyik. Velencénél aluljáró épül, megkönnyítve a város két része közötti közlekedést. A Pusztaszabolcs-Székesfehérvár közötti pályaszakasz teljes felújítása befejezéséhez közeledik. E vonalszakasz felújítása végre megszünteti Zichyújfalu elszigeteltségét, illetve zsáktelepülés jellegét. Korábban ugyanis olyan állapotban volt a pálya, hogy sokan jobbnak látták gyalogosan megtenni az utat, ha sietős volt a dolguk.

Örömmel közlöm, hogy folyamatban van a beruházás, a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal és a 62-es főút kereszteződésében a közúti felüljáró építése. Előkészítés alatt van a 62-es főút és Pusztaszabolcs-Sárbogárd vasútvonal szabadegyházai kereszteződésénél a közúti felüljáró megépítése. Örülnék, ha ezek a pozitív hírek másokhoz is eljutnának a helyieken túlmenően, mert a vasút és a közlekedés megreformálása nem merül ki a menetrend átalakításában, és ez a példa is azt bizonyítja, valóban beindultak a vasút jövőjét megalapozó fejlesztések.

Tisztelt Miniszter Úr! A következő kérdésekre szeretnék választ kapni. Mennyibe kerül az említett beruházások megvalósítása? Hány utazó, illetve közlekedő életét könnyíti meg a beruházás? A beruházások mennyiben járulnak hozzá Magyarországnak a nemzetközi vasútforgalomba történő integrált beilleszkedéséhez, javítják-e hazánk versenyképességét a nemzetközi vasútforgalom viszonylatában? S mikorra várható a beruházások befejezése?

Várom miniszter úr válaszát. Köszönöm szépen. (Taps az MSZP soraiban.)




Felszólalások:  Előző  26  Következő    Ülésnap adatai