Készült: 2024.04.29.04:28:50 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

248. ülésnap (2009.11.30.), 170. felszólalás
Felszólaló Dr. Nagy Imre (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:12


Felszólalások:  Előző  170  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. NAGY IMRE (MSZP): Köszönöm a szót, alelnök asszony. Tisztelt Államtitkár Úr! Turisztikai szakemberek véleménye szerint a hatvanas évektől kezdve jól felépített fal húzódik két turisztikai régió, a Balaton és Budapest, valamint a többi turisztikai térség között, amit, úgy tűnik, a húsz éve elkezdett piacgazdasági viszonyok között sem lehet áttörni.

Nem vitatva Budapestnek és a Balatonnak az országmárka formálásában, és így a külföldi marketingkommunikációban betöltött szerepét, egyet kell értenem régiónk és több más régió turisztikai szereplőivel, akik egyre erőteljesebben sérelmezik e két desztinációnak a belföldi kommunikációban az MT Zrt. részéről való túlhangsúlyozását, ami sérti is a régiók belföldi versenysemlegességét. Az MT Zrt. a belföldi marketingterveiben évről évre a Balaton és részben Budapest aránytalan előtérbe helyezésével gyakorlatilag konzerválója és lényegében egyik előidézője is a kialakult helyzetnek. Ennek további fenntartását sérelmezzük az észak-magyarországi régió részéről.

Tisztelt Államtitkár Úr! Húsz év alatt, különösen az utóbbi években óriási mennyiségű, a különböző igényeknek megfelelő szálláskapacitás létesült, attrakciófejlesztés történt az országban, amelyek tulajdonosai, működtetői joggal várják el, hogy legalább a belföldi piacon egyenlő eséllyel induljanak a vendégek megnyeréséért.

Ezért kérdezem: az MT Zrt. 2010. évi országos marketingterve mennyire veszi ezt figyelembe? Milyen összeget költ az MT Zrt. belföldi marketingre, és abban milyen aránnyal szerepel a Balaton, Budapest, illetve a többi régió? A hazai tv-csatornák, rádióműsorok eddig minden nyáron elsősorban a Balatonról közvetítettek, ajánlottak programokat. Mikor találkozunk ehhez hasonlóan más régiók kínálatával is? Mikor várható, hogy a regionális (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) turisztikai akcióterveknek megfelelően a régiós szintű TDM-szervezet megalakítható, egyáltalán a rendelkezésre álló tervezett ROP-os forrásokból pályáztatható lesz?

Várom megtisztelő válaszát, államtitkár úr.




Felszólalások:  Előző  170  Következő    Ülésnap adatai