Felszólalás adatai
263. ülésnap (2005.11.08.), 166. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dióssy Gábor |
Beosztás | gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kétperces felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 2:12 |
Felszólalások: Előző 166 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Tisztelt Tóth István Képviselő Úr! Ha nem a népszerűség-hajhászás irányába megyünk, hanem megpróbálunk a jól hangzó szövegeken túl egy kicsit belegondolni abba, hogy ez a jelenlegi MÁV-struktúra, amely nem a jelenlegi állapotokat és a jelen kormány alatti állapotokat tükrözi csak, hanem tizenöt éve gyakorlatilag lényegében az alapstruktúrája változatlan, finanszírozható-e így tovább a jövőben az adófizetők pénzéből, ha ebbe értelmesen és józanul belegondolunk, azt gondolom, tudunk párbeszédet folytatni.
Megmondom, hogy miért látom ezt így. Fónagy képviselő úr, akinek a szakmai megjegyzéseire sokat adok egyébként, vele lehet szakmailag vitatkozni, elmondta, hogy 105 milliárd forintos konszolidáció történt a MÁV-ban a Fidesz-kormány alatt, az előző kormány alatt. Nos, ez a konszolidáció is azért történt, mert rendkívül veszteséges volt a MÁV, és meg kellett tenni ezt a konszolidációt. Azóta szintén egyre veszteségesebbé válik a MÁV. Azt gondolom, nem azért, mert akkor rossz szakemberek irányították a MÁV-ot, nem vetem az önök kormánya szemére, hogy önök rosszul gazdálkodtak az állami tulajdonnal.
Azt gondolom, hogy ebben a kormányban és a mai MÁV-ban sincsenek alapvetően sokkal rosszabb vagy jobb szakemberek. A struktúra olyan, hogy ma szintén csinálhatnánk egy konszolidációt, beleönthetnénk megint százmilliárdot, és két, három, négy év múlva ugyanez a helyzet lenne. Ez az egyik, és ezért kell átalakítani a MÁV-ot, és ebben kérném az önök segítségét és belátását is.
A másik pedig az, hogy az európai uniós előírásokkal példálózott Tóth István képviselő úr. Az Európai Unió előírásai szerint már ma is az áruforgalomban liberalizálás van, verseny van - 2008-tól a személyszállítás is liberalizált lesz. Nem kell itt nekünk privatizálni, nem kell itt nekünk attól félni, hogy majd ezek a társaságok magánkézbe kerülnek, és mi lesz, az árufuvarozás területén már most óriási verseny van. Ha nem lépünk, nem alakítjuk át a struktúrát, akkor vesztesek leszünk ezen a nagyon fontos területen.
Köszönöm szépen.
Felszólalások: Előző 166 Következő Ülésnap adatai